Skapa en hemsida

Feua

Trådstartare
Hej, jag vill ha en hemsida som inte slutar (som min nuvarande) på webs.com (sofiefrosth.webs.com) eller liknande.
Kan man ha en gratis även om den slutar på .se eller .com bara? Hjälp snälla! Har ni hemsidor att visa med så man får veta hur det kan se ut så skulle jag bli glad! :D

Sv: Skapa en hemsida

Att skaffa ett domännamn är inte gratis, det är dock billigt så det kanske är värt det?

Hemsidor får man tyvärr inte länka till på bukefalos enligt reglerna. :(

Jo, men så vitt jag förstått det hela får man inte heller hänvisa till sin profil för att göra 'reklam' för sidan?

Hej, jag vill ha en hemsida som inte slutar (som min nuvarande) på webs.com (sofiefrosth.webs.com) eller liknande.
Kan man ha en gratis även om den slutar på .se eller .com bara? Hjälp snälla! Har ni hemsidor att visa med så man får veta hur det kan se ut så skulle jag bli glad! :D

En .se eller .com domän kostar ca 500 kr att äga i 2 år. Sedan krävs ett webhotell som du har materialet på, dom kostar från ca 15-20 kr i månaden och uppåt beronde på hur mycket utrymme och trafik som kommer att användas på servern. Googla webhotell och du skall finna svar.

En .se eller .com domän kostar ca 500 kr att äga i 2 år. Sedan krävs ett webhotell som du har materialet på, dom kostar från ca 15-20 kr i månaden och uppåt beronde på hur mycket utrymme och trafik som kommer att användas på servern. Googla webhotell och du skall finna svar.

det tyckte jag lät dyrt! Min .com domän kostar 66plus moms per år, och min .se kostar 99 per år plus moms. webhotelet kostar för 1gigutrymme 131 per år.

det tyckte jag lät dyrt! Min .com domän kostar 66plus moms per år, och min .se kostar 99 per år plus moms. webhotelet kostar för 1gigutrymme 131 per år.

Ja det kanske är billigare nu, jag hade .com domän för bra många år sedan. Sen är det kanske inte en astronomisk skillnad på 131 kr/år VS. 15 kr i månaden och 250 för 2 år istället för 500? :o

Wow! Trodde inte det kostade så mkt! Men tack för alla svar <3 får nöja mig med min blogg då :)

Liknande trådar

IT & mobiler Som namnet på tråden antyder så är jag på jakt efter ett gratis program eller en app som man kan skapa en logotyp i. Har tidigare...
Svar
5
· Visningar
312
Senast: Tilly_85
·
R
IT & mobiler Jag skulle bli jätte glad och tack sam om nån kan hjälpa mig lite fort! Men det ska finnas nån app som man kan lägga in en bild på...
Svar
0
· Visningar
345
Senast: Raderad medlem 149524
·
IT & mobiler Jag söker en app där jag kan lägga in allting som har med djuren att göra. Allmän information, checklista, påminnelser, veterinärbesök...
Svar
13
· Visningar
385
Senast: Lyan
·
Fritid Hej Om en vecka ska jag och mannen flyga till Storbrittanien och ingen av oss är särskilt vana vid att resa, så jag tänkte kolla om det... 2 3
Svar
54
· Visningar
2 820
Senast: KesoNeso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka