Skarva sladd - bättre/sämre?

Tigertofflan

Trådstartare
Jag har en laptop vars sladd blivit tuggad på av en kanin. Datorn klarar sig på strömmen som kommer igenom (jag har tejpat) även om den har sagt till mig att den inte kan kräma full performance. Batteriet som aldrig är använt (har aldrig låtit det sitta i datorn) har blivit stendött på ett par dagar och nu funderar jag på om det kan vara värt att skarva kabeln och tvinga ihop den ordentligt med tejp. Vad tror ni, är det tillräckligt stor chans att lyckas för att det ska vara värt att prova? Just nu är en skarvning det enda alternativet jag har nämligen.

Sv: Skarva sladd - bättre/sämre?

Jag kanske ska tillägga också att jag inte skarvat sladd förr och jag kan inte löda. Jag är däremot inte helt handikappad när det kommer till okända grejer så nog fan ska jag kunna lyckas klämma ihop trådarna med en kabelsko eller nåt?

Senast ändrad:

vill du det ska hålla så ska du lödda och sen på med krympslang i dubbla lager och minst 5cm längre än skadan. allt annat(sockerbit mm) kommer hålla i en vecka

När min valp gnagde av sladden till min Mac fick maken skarva. :devil: Den fungerar alldeles utmärkt efter det.

vill du det ska hålla så ska du lödda och sen på med krympslang i dubbla lager och minst 5cm längre än skadan. allt annat(sockerbit mm) kommer hålla i en vecka

Struntprat. Ska man hålla på att rycka i sladden, vilket man aldrig bör göra ändå, behövs lite dragavlastning men skruv- och klämanslutningar är fullt hållbara.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tråden för spår
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat

Tillbaka