Skatteåterbäring....

• Äldre
  • Trådstartare Trådstartare swemale
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 164
  • Visningar Visningar 10 400
Fattar ingenting är inte så gammal så detta är väl min tredje gång jag gör detta men ska få tillbaka nästan 20k. Har förvisso två jobb men ingen aning hur detta blev så :eek:
Kan man vara säker på att de räknar rätt? :confused:

Nu kom jag in och kunde kolla.

Har noll koll men till min överraskning har jag preliminärt 3600 att få tillbaka. Hur nu det gått till.. Känns oerhört bra med tanke på att jag har det tunt på mitt buffertkonto och kommer att ha så ett tag framöver.

Har precis deklarerat, 6700 kr tillbaka efter reseavdragen. Men eftersom de lades till antar jag att pengarna inte kommer förrän i juni. :)

Såg ni förresten att Skatteverket ändrade så att man kan skaffa digital brevlåda senast 26 mars och fortfarande få pengar till påsk?

Jag får tillbaka 7600kr och sambon 4500kr. Dock köpte vi hus, gemensamt, förra året. Det finns ju något skatteavdrag va när man har hus? Sambon sålde dessutom lägenhet med vinst förra året så antar att han ska betala vinstskatt?! Det avdraget för huset tänkte vi lägga på hans deklaration pga vinstskatten så att det kanske går mer jämt ut. Är det någon som är duktig på deklarationer som förstår vad jag menar och kan förklara bättre? :p måste jag göra nåt speciellt med min deklaration?

Jag får tillbaka 7600kr och sambon 4500kr. Dock köpte vi hus, gemensamt, förra året. Det finns ju något skatteavdrag va när man har hus? Sambon sålde dessutom lägenhet med vinst förra året så antar att han ska betala vinstskatt?! Det avdraget för huset tänkte vi lägga på hans deklaration pga vinstskatten så att det kanske går mer jämt ut. Är det någon som är duktig på deklarationer som förstår vad jag menar och kan förklara bättre? :p måste jag göra nåt speciellt med min deklaration?
Allt det sär ska din/er mäklare hjälpa er med. Vi sålde ju vårt nu ( resterande papperna skrivs i maj) och han kommer hjälpa oss med allt som har med Skatteverket att göra så det blir rätt.

Nja. Det tillkommer fastighetsskatt när man har hus - så inte avdrag utan snarare kostnad
Däremot finns ränteavdrag om man har lån på huset.

Allt det sär ska din/er mäklare hjälpa er med. Vi sålde ju vårt nu ( resterande papperna skrivs i maj) och han kommer hjälpa oss med allt som har med Skatteverket att göra så det blir rätt.

Lägenheten är "tyvärr" såld privat, men man kanske kan fråga mäklarn om hjälp med nya huset?

Liknande trådar

Kropp & Själ Hur orkar vissa människor rodda runt så otroligt mycket i sitt liv? Jag har en bekant som har jobb som mäklare och 5 inhyrda hästar... 5 6 7
Svar
120
· Visningar
6 220
Kropp & Själ Hej! Jag griper lite efter halmstrån här. I höstas fick jag smärta och svullnad från hälsenan. Har varit hos fysioterapeut och läkare...
Svar
1
· Visningar
148
Senast: Grazing
·
Kropp & Själ När jag var ung tonåring, sisådär år 2000, fick man hem produktprover med infoblad i brevlådan. Ibland delades de ut i skolan också har...
Svar
13
· Visningar
1 127
Senast: Fille
·
Hundhälsa Min äldsta hund, en labradorblandning, är 11 år (12 år senare i år). Jag har redan märkt att hon har svårare att se när det är mörkt...
Svar
9
· Visningar
433

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Tråden för spår

Hästrelaterat

Tillbaka