Skav från sadelgjorden

Daimie

Trådstartare
Ska starta Greveritten nu i helgen och lagom tills det så fick min häst skavsår av en gjord förra veckan. Har provat lammskinnsludd på en annan gjord som jag införskaffade men det tycks inte riktigt hjälpa. Köpte någon självhäftande sårbandage liknande för djur. Har ni några andra tips?

Sv: Skav från sadelgjorden

Min häst brukar också lätt få skav. Jag brukar smörja på någon salva "hal" (där det inte är karens tid på) så att dte ska bli mer glid, eller vad man ska kalla det.

Tack för hjälpen, ska smörja med vaselin för glatta livet. Såg att du ska starta i helgen också, vilken klass?

Japp det ska jag:) i T50, vilken klass ska du starta i? hoppas vi träffas:bump:

Hej! Hoppas träningsvärken lagt sig... det har inte min, haha. Grattis igen till det fina resultatet på Greve!
// Daimies låneryttare ;)

Inte min heller...haha, det har sitt pris att ligga i topp:D;)
Tackar!
Daimie såg också väldigt trevlig ut på ritten!

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 411
Senast: Edla
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
1 378
Senast: Raderad medlem 147980
·
Kropp & Själ Jag behöver få läsa om hur andra haft det när de diagnostiserats med förtjockad slemhinna. Så hjälp mig, snälla. Jag var på gyn (fr o m...
Svar
2
· Visningar
898
Senast: malumbub
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 608
Senast: Ceta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka