Skendräktig...

Fraggel_Tess

Trådstartare
Tanken slog mig idag. Min hund har ju betett sig sådär lite mysko dom sista dagarna. Hon försvann nämligen igår. Hon sticker aldrig från gården. Som tur va det spårsnö och jag hittade henne vid ödehuset härintill grävandes som en tok.
Hon slickar sig mycket på tuttarna också och ska helst krypa in på de mest konstigaste ställen som finns.

Någon som haft hund som varit skendräktig? Symptomer?
 
Min tik blev skendräktig tidigare i höstas efter sitt första löp. Hon blev pipig o gnällig och adopterade en leksak som valp, den slickade o buffade hon på varenda gång hon kom in och försökte ge den di. Hon slutade äta, åt inget på en vecka och gick ner en hel del i vikt. Fick svullna juver (de nedersta).

Allt gick över på några veckor, men nästa gång ska jag be vet om det nya medlet (piller tror jag) mot skendräktighet så hon slipper gå igenom det igen.
 

Liknande trådar

Hästvård Efter att ha fått ett helt gäng med veterinärer att klia sina huvuden tar jag nu buke till hjälp! Allt började i våras, tror det var i...
2
Svar
33
· Visningar
9 514
Senast: Lisa2014
·
Hundhälsa hej jag måste bara få skriva av mig lite. Igår var jag med om något jag aldrig vill uppleva igen. Jag var på väg till Uppsala med bilen...
Svar
9
· Visningar
6 581
Senast: vallhund
·
Fälttävlan I söndags stod det terrängträning på Årsta Runsten på schemat. Vi har inte varit iväg på ett tag och innan träningen ångrade jag mig...
Svar
19
· Visningar
6 969
Senast: Houdinie
·
Hundhälsa Jag har en tax på 5 år som inte går att ha lös, han får enorm jaktinstinkt och bara springer iväg och blir helt blockerad. Så tyvärr...
Svar
2
· Visningar
5 748
Senast: sandrafors
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kemisk kastration?
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp