Bukefalos 28 år!

Skendräktig?

L

LovelyTindra

Vår flicka verkar vara skendräktig. Har läst en hel del på internet men har fortfarande en fråga. Hon har alla sina leksaker i bädden, har även letat upp vår "deltidsboende" hunds leksaker och lagt dom i bädden. Fick besök av en liten tik idag och hon vaktade verkligen på bädden, lilltjejen fick inte komma i närheten. Vi lade bort alla grejer.
Dock har hon inte svullna juver, även om hon tvättar dom en del. Har fått intrycket av att läsa på olika forum och hemsidor om skendräktighet
att svullna tissar i princip är en regel vid skendräktighet. Är det så?
Om inte är jag ju ganska så säker på att hon faktiskt är skendräktig och då: vad göra?!? :confused:
Har ingen större erfarenhet av tikar, och alla mina hundvänner har ju hanar så dom kan inte heller hjälpa till.
 
Sv: Skendräktig?

Det låter som om hon e skendräktig.
Jag har 2 tikar och den ena är aldrig skendräktig och den andra blir de efter varje gång hon har löpt. Hon bär runt på en speciell leksak då.
Din tik kanske e i början av skendräktigheten och juvren har kanske hunnit bli så svullna än? På min så tar de ett tag ibland innan dom blir svullna...
 
Sv: Skendräktig?

Du bör minska lite på fodret och öka på motionen lite. Och så låt henne inte ha "valpisar". Det sägs att skendräktighet "går över" fortare om man gör så.
 
Sv: Skendräktig?

Det rekommenderar jag också. Sen får ofta hunden kottar i öronen, och ingen förstår henne, så koppel kan vara på sin plats om den inte är lydig.
 
Sv: Skendräktig?

Vår flicka verkar vara skendräktig. Har läst en hel del på internet men har fortfarande en fråga. Hon har alla sina leksaker i bädden, har även letat upp vår "deltidsboende" hunds leksaker och lagt dom i bädden. Fick besök av en liten tik idag och hon vaktade verkligen på bädden, lilltjejen fick inte komma i närheten. Vi lade bort alla grejer.
Dock har hon inte svullna juver, även om hon tvättar dom en del. Har fått intrycket av att läsa på olika forum och hemsidor om skendräktighet
att svullna tissar i princip är en regel vid skendräktighet. Är det så?
Om inte är jag ju ganska så säker på att hon faktiskt är skendräktig och då: vad göra?!? :confused:
Har ingen större erfarenhet av tikar, och alla mina hundvänner har ju hanar så dom kan inte heller hjälpa till.
Ring veterinären begär ett medel GALASTOP
det är helt kanon bra. Honden blir bra på ca 3 dagar.
Jag ger min tik det. Hon blir skendräktig efter varje löp
 
Sv: Skendräktig?

Ja hon är nog skendräktig låter det som. Maten har hon skurit ner på själv, men det är jag inte så orolig för. Hon äter när hon är hungrig. Nu har hon dock bara några minuter på sig att äta frukosten eftersom den stått i snart en timme. Ska testa ta bort bebisarna (igår tog hon en morot jag gav som snack till bebis!!) och motionera mer. Vill inte börja med att medicinera, testar utan först. Och som jag förstått så går det ju över. Vi får härda ut :) tack så mycket för tipsen!
 
Sv: Skendräktig?

Ja hon är nog skendräktig låter det som. Maten har hon skurit ner på själv, men det är jag inte så orolig för. Hon äter när hon är hungrig. Nu har hon dock bara några minuter på sig att äta frukosten eftersom den stått i snart en timme. Ska testa ta bort bebisarna (igår tog hon en morot jag gav som snack till bebis!!) och motionera mer. Vill inte börja med att medicinera, testar utan först. Och som jag förstått så går det ju över. Vi får härda ut :) tack så mycket för tipsen!
Det tar ju ett bra tag inan det går över.Jag tycker det fungerar skit bra med galastoppen. Honden blir pigg o allt försvier fort. Hunden slipper va i den fasen som måste va påfrestande.
Skall se om jag skall ge p spruta nu
 

Liknande trådar

Hundhälsa Min tik på ett och ett halvt år har precis haft sitt andra löp och är nu även skendräktig för andra gången. Vi hade från början inte...
Svar
17
· Visningar
2 483
Senast: attheedge
·
Hundhälsa Min tik är känslig i magen efter en lång tids medicinering av smärtstillande förra året (svår hornhinneskada, och direkt efter det en...
Svar
8
· Visningar
1 423
Senast: Heddiz
·
Katthälsa Jag har två katter, en hona på 2½ år och en hane på 9 år, båda kastrerade, båda för närvarande innekatter (hanen har varit ute i sitt...
Svar
10
· Visningar
991
Senast: Bison
·
Hundhälsa Jag har en Papillon tik på snart 12 år, hon har haft en del otur och behövt opereras 5ggr. Vi har verkligen gjort allt för henne, hennes...
Svar
17
· Visningar
2 087
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp