Bukefalos 28 år!

Skendräktigt sto

surprice1985

Trådstartare
Betäckte mitt sto i somras med Cartier.
Tyvärr kunde semin. vet inte se något foster på 45-dygns kollen, för att vara hundra kollade vi en vecka senare med men kunde fortfarande inte se nåt...
Så resultatet blev ju att hon resoberat.
Hon kom inte i någon ny brunst och det var för sent på säsongen att betäcka om.
Vet. sa att hon kan komma av vara lite skendräktig i början innan kroppen har förstått att där inte finns nåt kvar, livmodern var tydligen perfekt, jätte fin o fortfarande "dräktig".
Nu i höst har magen börjat växa och hon har fått en riktig fölmage!
Beteendet är helt förändrat, blir sur som ett bi om man rör magen på henne...
Har böjat bita ifrån mot shettisen m.m.
Även blivit tjockare o varm framför juvret.

Beställde tid för blodprovstagning på henne på inrådan av semin. då hon inte hört talas om att någon varit så pass skendräktig.
Men vår vet. hade inte tid att ta henne förrän denna veckan och få skulle provet bli liggandes över jul och nyår.
Så jag avvaktade och beställde hem ett urintest till henne.
Har väntat hela veckan på att hon ska kissa o imorse fick jag äntligen mina droppar!
Nu visade testet negativt, var klart väntat men visst hade man hoppats på en fin julklapp :mad:

Så nu till frågan!
Någon som haft ett så skendräktigt sto?
Hur ska man behandla henne? Hon tror ju helt klart att hon ska få en bebis så det känns jätte jobbigt :cry:
Jag tror att det skulle vara bra för henne att hon sätts igång så fort som möjligt så hon får annat att tänka på, är jag helt fel ute?
Ska man sätta henne på någon diet?
Andra funderingar??
 
Sv: Skendräktigt sto

Jag vet inte hur säkra urinproven är man jag hade inte gjort något förrän ett blodprov alt ultraljud var gjort. Även om det är ovanligt så kunde inte vi betala 90-dygns för vet kunde inte avgöra på ultraljud om stoet var dräktigt! Det tog över 100 dygn innan han ville visa sig på bild:angel: Idag en stilig 3-åring.:love:
 
Sv: Skendräktigt sto

Åh sånna historier tycker jag om att höra :D

Till 98% säkra står det på deras sida men när man läser runt på nätet så verkar det vara många som det visat fel för...
Ska göra ett blodprov efter helgerna är tanken, så jag verkligen får svart på vitt att hon absolut inte är dräktig!
 
Sv: Skendräktigt sto

98% är inte 100. Jag tycker du gör rätt i att ta de 100-iga sätten så det inte händer en olycka. Det hade ju varit hemskt!
 

Liknande trådar

Avel Behöver lite input. Betäckte mitt sto för första gången i år, hon är 11 år och hon har inte varit betäckt tidigare vad jag vet...
Svar
10
· Visningar
1 161
Avel Hej! jag behöver tips från er med mer erfarenhet. Jag har några ston på besök till min hingst, varav ett av dem aldrig varit betäckt...
Svar
9
· Visningar
1 240
L
Hat
Relationer Dethär kanske är en konstig fråga så ursäkta då. Men jag undrar om ni hatar någon? Eller har gjort nångång? Alltså jag menar inte som...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
3 319
Senast: LiviaFilippa
·
L
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 577

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Hönstråden II
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp