Skicka långa paket

BernT

Trådstartare
Jag behöver skicka ett paket som är 140 cm långt, men alla jag kollat hos (dhl/schenker/PostNord) har 120 cm som längdgräns på paketet för privatpersoner. Nån som vet nått bolag som inte har det? Vikt är typ bara 10 kg så är längden som begränsar. Bredd typ 40 och höjd kanske 20.
 
Jag behöver skicka ett paket som är 140 cm långt, men alla jag kollat hos (dhl/schenker/PostNord) har 120 cm som längdgräns på paketet för privatpersoner. Nån som vet nått bolag som inte har det? Vikt är typ bara 10 kg så är längden som begränsar. Bredd typ 40 och höjd kanske 20.
Bussgods om det går? Jag trodde att PostNord tog upp till 150 cm med skrymmandetillägget.
 
Jag har just kollat lite på stora paket. Postnord skickar upp till 1,5 meter men över 1,2 är det en tilläggsavgift på 200kr enligt denna info:

5F67564F-878E-424D-82A5-A0DC3F8829EF.png
 
Skulle sikta på busagods. Sambon köpte en fin begagnad cykel som skulle skickas. Originalkartongen var 10 cm för lång för Postnord och även på andra ställen men med bussgods gick det bra.
På Postnord föreslog personen bakom disken att säljaren skulle kapa kartongen med 10 cm.......innehållet - lite av cykeln - då också kanske?:crazy:
 

Liknande trådar

Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
13 868
Senast: Barbabelle
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
67 721
Senast: Jeps
·
Övr. Hund När jag kom hem från jobbet nu ikväll kom ett sms om att ett paket jag beställt med fryst färskfoder (24x500g) kommer att leveraras...
Svar
3
· Visningar
524
Senast: __sofia__
·
Tjatter På allmän begäran kommer här årets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet...
26 27 28
Svar
555
· Visningar
22 316
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Att bjuda någon?
  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Bra hörlurar

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp