Hur lång tid tar det för ett paket med färskfoder att tina?

__sofia__

Trådstartare
När jag kom hem från jobbet nu ikväll kom ett sms om att ett paket jag beställt med fryst färskfoder (24x500g) kommer att leveraras imorgon någon gång mellan 8:00-22:00. Eftersom jag inte fått något meddelande om att paketet skulle komma innan under dagen, och jag ursprungligen hade räknat med att det borde komma tidigast onsdag, så lämnade jag datorn på jobbet och bokade in ett viktigt möte på plats imorgon. Jobbet är just nu (med sommartider etc.) ca 1-2 timmar bort enkel väg med buss, tåg etc., ibland längre om det är fel timme på dagen. Jag försökte direkt gå in och se om det gick att boka om tiden, och har suttit i telefonkö sedan direkt efter att jag fick sms:et (dvs 1,5 timme nu - utan någon information om hur lång kön är, bara att alla är upptagna...). Deras telefontid sommartid slutar kl 19. Jag kommer inte att kunna få tag på Postnord innan paketets leveranstid.

Är det någon som vet hur snabbt man måste få in ett paket med fryst färskfoder i frysen innan det tinar så att det inte går att använda sen?
 
När jag kom hem från jobbet nu ikväll kom ett sms om att ett paket jag beställt med fryst färskfoder (24x500g) kommer att leveraras imorgon någon gång mellan 8:00-22:00. Eftersom jag inte fått något meddelande om att paketet skulle komma innan under dagen, och jag ursprungligen hade räknat med att det borde komma tidigast onsdag, så lämnade jag datorn på jobbet och bokade in ett viktigt möte på plats imorgon. Jobbet är just nu (med sommartider etc.) ca 1-2 timmar bort enkel väg med buss, tåg etc., ibland längre om det är fel timme på dagen. Jag försökte direkt gå in och se om det gick att boka om tiden, och har suttit i telefonkö sedan direkt efter att jag fick sms:et (dvs 1,5 timme nu - utan någon information om hur lång kön är, bara att alla är upptagna...). Deras telefontid sommartid slutar kl 19. Jag kommer inte att kunna få tag på Postnord innan paketets leveranstid.

Är det någon som vet hur snabbt man måste få in ett paket med fryst färskfoder i frysen innan det tinar så att det inte går att använda sen?
Mitt foder brukar komma vid 12 snåret och kan lätt stå ute till 17 utan att det är problem.
 
När jag kom hem från jobbet nu ikväll kom ett sms om att ett paket jag beställt med fryst färskfoder (24x500g) kommer att leveraras imorgon någon gång mellan 8:00-22:00. Eftersom jag inte fått något meddelande om att paketet skulle komma innan under dagen, och jag ursprungligen hade räknat med att det borde komma tidigast onsdag, så lämnade jag datorn på jobbet och bokade in ett viktigt möte på plats imorgon. Jobbet är just nu (med sommartider etc.) ca 1-2 timmar bort enkel väg med buss, tåg etc., ibland längre om det är fel timme på dagen. Jag försökte direkt gå in och se om det gick att boka om tiden, och har suttit i telefonkö sedan direkt efter att jag fick sms:et (dvs 1,5 timme nu - utan någon information om hur lång kön är, bara att alla är upptagna...). Deras telefontid sommartid slutar kl 19. Jag kommer inte att kunna få tag på Postnord innan paketets leveranstid.

Är det någon som vet hur snabbt man måste få in ett paket med fryst färskfoder i frysen innan det tinar så att det inte går att använda sen?
Alltså tolv kilo? Ingen risk om det inte står i direkt solljus i högsommarvärme, och jag skulle ändå inte vara särskilt orolig om det stod ute ett arbetsskift. Allt som är typ kylskåpskallt även om det blivit mjukt går att frysa igen. :)
Mitt paket på 8kg kommer att leveras medan jag är på jobbet imorgon.
 
Jag såg nu att det inte ens fanns någon möjlighet att skriva ett litet meddelande till chauffören. Normalt sett brukar det finnas en liten ruta för portkod och liknande - det fanns det inte nu :meh:

Det blir till att skriva en lapp, plasta in och sätta på grinden om att de ska sätta paketet utanför grindarna och INTE försöka ta sig genom grinden och fram till dörren (ca 20 meter in) med två tolvkilospaket och tre hyfsat stora vaktande hundar innanför grinden :cautious:
 

Liknande trådar

Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
13 863
Senast: Barbabelle
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
67 714
Senast: Jeps
·
Tjatter På allmän begäran kommer här årets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet...
26 27 28
Svar
555
· Visningar
22 316
Senast: zassoo
·
Tjatter Nu är det dags - här kommer årets upplaga av Secret Santa! 🎅 Ni som har varit med tidigare har koll på läget, men läs ändå igenom...
115 116 117
Svar
2 323
· Visningar
96 916

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp