Skicka med utrustning till foderhäst?

Skulle jag välja att ta en häst på foder istället för att köpa så finns antagligen en bekvämlighets-aspekt med i det, annars kan jag ju lika gärna köpa. Såsom jag ser det är just en fördel med fodervärdsskap att jag inte behöver ägna halva fodervärdstiden åt att prova ut sadel och att jag inte blir stående med grejer att ta hand om efteråt.

Då kanske det är lämpligare att hyra en häst istället? Dvs att betala en slant för bekvämligheten.

Jag är en sådan där hästägare som inte skickade med sadel när jag lånade ut en av mina hästar för några år sedan. Anledningen till det var helt enkelt att en av mina andra hade samma och då skulle jag själv ha stått utan. Däremot skickade jag med träns, täcken, benskydd etc, trots att den andra hästen hade samma storlek och således också kunde ha dem. Jag hade dock flera uppsättningar, vilket gjorde att det fungerade. Det är dock inget jag tycker att en fodervärd bör räkna med.

Liknande trådar

Hästmänniskan Tycker det är lite märkligt när man försöker sätta ut häst köpes annons eller foderhäst sökes annons. Man får inga svar. Kanske max ett... 2
Svar
33
· Visningar
2 404
Senast: Stergo
·
Hästmänniskan Min saknad av egen häst har åter igen kommit tillbaka, som den ofta gör. Sålde min för 5 år sedan och har sedan dess bara ridit någon... 4 5 6
Svar
109
· Visningar
5 239
Senast: Nota
·
Hästmänniskan Jag har ett dilemma som jag kanske kan bli klokare av med hjälp av er. Drömmen är en egen liten gård med välplanerad lösdrift. För att... 2
Svar
30
· Visningar
2 846
Senast: ako
·
Hästmänniskan Jag är så sugen på att ha egen häst igen, men skulle isf vilja ha en häst som mitt barn också kan rida på ibland. Barnet är knappt 120...
Svar
18
· Visningar
1 593
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka