Skickat efter licens innan jag hunnit få det gröna kortet...

• Tävling
  • Trådstartare Trådstartare MisseLover
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 1 062
M

MisseLover

Jag, mitt stora nöt, betalade just medlemsavgift på en klubb + för licens men jag kom inte tänka på att jag skulle inte gå på grönt kort kurs förrän den siste denna månaden, vad som händer nu?

Står på Ridsp.förb. att man ska vara registrerad grönt kort innehavare innan man får licens men eftersom jag inte hunnit gå kursen än, är jag ju inte registrerad givetvis men vad händer med licensen? Skickas den senare när de fått registrering på mig då? Eller de tar pengarna ifrån mig eller skickas tillbaka eller nåt?

Har någon lyckats göra likadant eller vet vad som händer, så snälla skriv, vill så gärna veta!

Sv: Skickat efter licens innan jag hunnit få det gröna kortet...

Hur gammal är du? Om du är under 13 år får du tävla på annans grönt kort och då får du nog licensen ändå...

Jag vet bara att min systers licens kom innan vi fått hem det gröna kortet. Det var redan registrerat att hon fått Grönt kort. Du ska nog gå kursen och skriva upp godkänt innan du skaffar licens så hör av dig till dem så får du hjälp.

hej det är faktiskt så vad jag förstått att din klubb kan råka illa ut här... om ridsportsförbundet är petiga.
För det är klubben som ska se till att de inte utfärdas licenser till personer utan grönt kort.

Hur har det gått för dig? Har du fått rätsida med det hela?

Som nocki skriver så är det din klubb som ska kontrollera att du är medlem + har grönt kort innan du får lösa licens för klubben, detta kollar, vad jag har förstått, inte ridsportförbundet.
Däremot kan tävlingsarrangerande klubb vilja se grönt kort (sällan men dock, tror jag fått visa ungefär en gång om året) och du ska ju ha grönt kort för att få tävla. Men om du inte åker på nån tävling innan du fått ditt gröna kort (vilket jag förutsätter att du inte gör) så är det nog lugnt. Förmodligen hinner väl inte licensen komma innan ändå, de brukar ta ett par veckor på sig, särskilt nu i början av året.

Enklast är att ringa ridsportförbundet och fråga. Eller kanske ringa din klubb och höra om de har bekräftat att du ska få licens för det första?

Japp, har kollat nu hur det skulle gå och det är klockrent av mig att lyckas med detta eg. (Skrattar för mig sj) Jag hade INTE betalt licenspengar, jag bara fick för mig det för jag betalade ngt extra på annat haha. Förvirrad eller vad? Kollade med förbundet, de hade väntat på reg. för licensavgift och jag hade hört av mig sedan när jag fått det gröna kortet och då väntat en reg. på det och först då skickat licens. Som tur är kommer väl ingen råka illa ut nu antar jag, pga min klantighet.

Jag antar att klubben antog att jag hade ett grönt kort när jag "trodde" att jag betalade licens men som sagt jag betalade för annat så de kollade kanske inte då. Givetvis hade jag inte tävlat utan grönt kort, finns väl för övrigt inte så många tävlingar igång nu så det hade löst sig ändå. Ja, det var väl det och jag känner mig lättad, phu... =)

Liknande trådar

Relationer Vad är hemligheten bakom att lyckas i långa relationer? Alltså inte att bara vara i en långvarig relation utan att faktiskt trivas i... 13 14 15
Svar
287
· Visningar
38 977
Senast: monster1
·
J
Dressyr Ska tävla dressyr den 2/9 med min ponny. Men jag har inte mitt gröna kort i "handen". Jag tog mitt gröna kort i vintras men lastings...
Svar
12
· Visningar
1 232
Tävling Jag har letat på förbundets hemsida samt lusläst TR, men undrar ändå. Jag ska tävla på måndag, den 24 mars. Jag har tyvärr gjort en...
Svar
10
· Visningar
1 160
Senast: alice
·
C
Träning Jaha, nu har man bråkat med 2-åringen igen. Alltid lika tråkigt :( Som jag kanske nämnt i andra trådar har vi haft en hel del...
Svar
16
· Visningar
2 122
Senast: cafu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka