Skidåkning i fjällen

• Fritid
  • Trådstartare Trådstartare Ajda
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 482

Ajda

Trådstartare
Ni som gillar att åka skidor i svenska fjällen, vart åker ni helst?

Vi brukar åka 1-3 ggr/ år och favoritstället hittills är Klövsjö och Storhogna.

Jag har vart i Sälen (Lindvallen) tre gånger och är just nu i Branäs. Åkningen är helt klart bättre i Sälen men totalt sett hamnar Branäs på plussidan för oss som barnfamilj körandes från Skåne.

Har varit i Romme också förresten och det var oväntat bra för att vara så nära Stockholm där jag bodde förut. Jag tycker dock inte att åkningen håller för mer än max en långhelg.

Kirunafjällen i allmänhet och Riksgränsen i synnerhet är enligt mig utan konkurrens i Sverige! Bonus för närhet till Norge där det verkligen går att göra helt magiska turer :love: Det fanns liksom en anledning att jag hellre tågpendlade dit upp i 10 h än bilade i fyra för att åka i Hemavan/Tärna/Kittel under de fem år jag bodde i Umeå :D

För dagsturer åker vi till Romme och för längre åkning allra helst Trysil men en långweekend i Sverige med barn kör vi på Kläppen.

Liknande trådar

R
Fritid Dottern fyller snart år. Hon har de senaste åren knappt viljat fira eller uppmärksamma sin födelsedag alls, men sa i dag att hon nog...
Svar
17
· Visningar
1 066
Senast: Luff
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i... 2
Svar
28
· Visningar
3 973
Senast: malumbub
·
Övr. Barn Fick information i appen från förskolan angående en bussresa nästa vecka. Ingen förfrågan om barnen får åka med öhvt utan bara... 2
Svar
21
· Visningar
2 679
Småbarn En fråga om kontakt med vården när det gäller hyfsat "vanliga" sjukdomar hos små barn. Vi har precis kommit ut på andra sidan av en...
Svar
19
· Visningar
1 399
Senast: tomte
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka