Miss Sixty

Trådstartare
Har sett att det kommit ut en nyutcecklad JW hjälm som heter Classic vad är det för skiljnad på dessa två hjämarna?

Sv: Skiljnad?

Classic:
02090016.jpg

02090016_2.jpg

JW:
02090012.jpg

den ser ut att tryckas väldigt långt ner på dockan :p kanske är den till för dom som inte vill se vart dom rider?

Säger som Lozzan, annars ser ju dom likadana ut!? Finns säkert någon skillnad som jag inte ser.:o

Bredare läderband, länge skärm? :confused: Näe, ingen aning!

Hjälmen finns inte med på JW's hemsida iaf. Fattar inte varför den heter "Wellington Classic"? Likaså "Wellington Proffessional" som verkar vara CO's GR8...

Citat från CO's hemsida:

Wellington Classic Helmet
A Low profile ventilated velvet riding hat with a soft leather harness that is cushioned at the back towards the nape of the neck. An itegral adjustable drawstring enables adjustment and fit of the harness at the base of the skull.
The Supersoft headband ensures the hat is comfortable against your skin, and the squared peak flatters the face and shades the eyes.

Wellington professional har samma design i nacken som JWn, det har inte Co Gr8. Det är enda skillnaden fick jag förklarat för mig i affären.

Sorbe skrev:
Den understa är inte en JW, det är en CO Hampton.

okej men vilken ska man köpa för enligt en annons ska Clasick vara en förbättrad JW hjälm.

Jaja får väl testa båda och köpa båda två då;)

De översta är JW I hjälmen. Den understa är en Hampton. Skillnaden på de är att JW har en kudde bak, vilket Hampton inte har.

De verkar bara köra annat namn...

Sen låter du nu extremt bortskämd när du säger att du ska köpa båda, när du redan har flera hjälmar, men aja.

Senast ändrad:

Sorbe skrev:
De översta är JW I hjälmen. Den understa är en Hampton. Skillnaden på de är att JW har en kudde bak, vilket Hampton inte har.

Om du kopierar adressen till bilderna och går in på hemsidan så ser du att översta bilden är den nya Classic

Sorbe skrev:

De verkar bara köra annat namn...

Sen låter du nu extremt bortskämd när du säger att du ska köpa båda, när du redan har flera hjälmar, men aja. :smirk:

Och?

Jag kan väl ha en svart och en blå hjälm alltid bra och kunna variera sig..

Men om du går in och tittar så ser du ju JW hjälmen i samma ruta...
Det är nog bara samma hjälm, med ett annat namn...

RING och hör med dem om du nu är så intresserad över skillnaden.

Ja, det har jag också, men om man nu räknar så är du uppe i typ 10 hjälmar, minus den där GPA hjälmen och de typ två JW hjälmarna du pajjat...

Inget mer snack om det, ville bara påpeka eftersom det var sån dissusion här om dagen i en tråd du nog minns.

Sorbe skrev:
Men om du går in och tittar så ser du ju JW hjälmen i samma ruta...
Det är nog bara samma hjälm, med ett annat namn...

RING och hör med dem om du nu är så intresserad över skillnaden.

I nua numret av ridsport finns där en annons där dom visar Classic och då står det att Classic är en vidarutveckling av JW hjälmen

Ja, okej, kanske är så, jag kan inte uttala mig över något eftersom det är första gången jag ser hjälmen och hör talas om den.
Sen har inte jag senaste TR, och ursäkta, men jag bryr mig inte så mycket om det faktiskt, är det en vidare utveckling så är det väl bra, men jag ska då inte ha en.

förstod verkligen inte vad du menade med den rubriken. skillnad stavas det.

Liknande trådar

Utrustning Jag har som rubriken lyder problemet att ha ett väldigt smalt ansikte med ett gigantiskt bakhuvud, detta resulterar i att i princip ALLA...
Svar
4
· Visningar
659
Utrustning Hej! Jag ska starta min första tävling sedan 2018 i helgen och är osäker på om min hjälm är godkänd. Har en Charles Owen V8. Hittar...
Svar
5
· Visningar
433
Senast: MimmiNO
·
  • Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
5 101
Senast: Görel
·
Utrustning Hej! Jag är helt ny till ridning, men funderar på att ge det ett försök. Har letat efter en hjälm som kan passa mig då det för...
Svar
1
· Visningar
249
Senast: Kristall10
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXIII
  • GVFÖ 2025
  • Scenföreställningar

Hund, Katt, Andra Djur