Skillnad på Grepsko och fallsadeskor?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Fladde
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 1 111
F

Fladde

Vad är det för skilnad på Skillnad på Grepsko och fallsadeskor?

Sv: Skillnad på Grepsko och fallsadeskor?

Fladde skrev:
Vad är det för skilnad på Skillnad på Grepsko och fallsadeskor?

Du menar greppsko eller falsad...en greppsko har ett grepp oftast fram i tån isvetsat, falsade är som det låter, en fals i skon som löper runt hela alltet( det finns även halvfalsade)

Okej vad gör dom för inveärkan?
Falsade?

Här har du en falsad sko...den ger ett sådär grepp tycker jag....om du gör "om " denna till en greppsko så svetsar du fast ett grepp framme i tån......alltså en upphöjning ca2.3 cm lång längs hela tån...DÅ ger det bra grepp....det har man nästan bara bak...och bör nte köra med längre tid då det tar på bakknäna på dom....
travskor_15x6fals.jpg

martha skrev:
Här har du en falsad sko...den ger ett sådär grepp tycker jag....om du gör "om " denna till en greppsko så svetsar du fast ett grepp framme i tån......alltså en upphöjning ca2.3 cm lång längs hela tån...DÅ ger det bra grepp....det har man nästan bara bak...och bör nte köra med längre tid då det tar på bakknäna på dom....
travskor_15x6fals.jpg

Såna har min häst
Hon har haft Rygg och knäproblem bak så fys o vetrinären rekomundera Falsade skor

Liknande trådar

Utrustning Jag har aldrig ridit i något annat än klassiska säkerhetsstigbyglar med gummiband (jo, ett par plaststigbyglar av enklaste snitt utan... 2 3
Svar
49
· Visningar
3 321
Senast: Capybara
·
Utrustning Vad är det för skillnad mellan övergångstäcke och vintertäcke?
Svar
9
· Visningar
370
Senast: MiniLi
·
  • Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
5 223
Senast: Görel
·
Utrustning Ni får gärna hjälpa mig med mina sadlar. Jag blir inte klokare av att googla runt. Jag har en Equipe Linnea med märkning ”+2 M från...
Svar
1
· Visningar
207
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka