ragge

Trådstartare
Vet inte om jag lagt den rätt...men vad tycker ni det är för skillnad på hästen?första är från 2007 det andra nu 5/4-08...Fick hem hästen förra sommaren, och har ändrat ENDEL i foderstaten...första kortet vägde han 420kg, aandra kortet 560!!!
http://
100_1599.jpg

PICT1343.jpg

Senast ändrad:
Sv: skillnad?

ingen mer som ser skillnad?Jag tycker det är en enorm skillnad, men man kan ju bli hemmablind...:smirk:

Det är en enorm skillnad!! Han är super fin på sista bilden. Verkligen lagt på sig framförallt fått mer muskler, pälsen ser åxå mycket finare ut på sista bilden...

tycker du gjort ett jätte bra jobb!! :banana:

Jag tycker att hästen var i bättre hull på första bilden, lite för tjock nu. Däremot så har han gått upp väldigt mycket i vikt, men på helt rätt sätt, all den vikten sitter definitivt inte runt magen. Bara att gratulera till att du fått den allra största delen av vikten att sätta sig i form av muskler.

jag ville ha han lite i överhull, då han ska tävla 4 ggr på fastlandet(åka båt från Gotland)under våren nu och då brukar han dra ihop sig rejält...sen ska han gå lite mera galoppjobb nu med, så han får upp buken lite mera...så här såg han ut efter 3 fastlandstävlingar för 4 år sedan...
125_2509.jpg

jag skulle faktiskt säga att att det ser ut som att sadeln inte passar, han ser lite intryckt ut vi manken, det eller så fattas det muskler där.

men rumpan är MKT rundare o finare.

men jag tycker inte han har överhull, jag tycker han är perfekt!

Jag tyckte han hade mer muskler nu, och inte för tjock alls, han var supersnygg ju! :D:banana:

Klättring brukar vara bra för hästar med för stor buk!
Han är mycket blankare nu! Rykt och motion sa min gamla tränare, gör susen på hästar ur form tillsammans med en vettig foderstat.

Han är fin på båda bilderna på olika sätt. Sen tycker jag de ser ut som han har fått mer underhals på sista bilden de är nog de ända negativa. Dom ska ha lite hull att ta av när dom reser och jobbar hårt.

han har inte underhals, det beror nog på hur han står...här en annan bild från samma dag...
PICT1345.jpg

jag ville ha han lite i överhull, då han ska tävla 4 ggr på fastlandet(åka båt från Gotland)under våren nu och då brukar han dra ihop sig rejält...
Det syftet kan jag absolut förstå. Vissa hästar tappar ju en hel del i vikt när de reser mycket, de hästarna måste man ju anpassa hullet på.

tycker den blivit mycket snyggare, bättre överlinje även om de behövs mer muskler på överlinjen så är den mycket bättre.
lansmärket är inte alls lika tydligt som på första bilden..däremot så ser manken lite omusklad ut, men dom musklerna kommer väl dom med om sadeln passar.

sen tycker inte jag att hästen är tjock, tycker den är i helt perfekt hull..den är väl som sagt endå under uppbyggnad och den måste ju ha nånting att ta av.

Nu är det ju väldigt få hästar som har underhals på en bild där man lockar hästen att, som din, kolla in något på marken. Kolla in senaste Ridsport ang bilder som ljuger (vilket jag ju inte inte vet om din gör).

Vad är eg poängen med tråden?

Liknande trådar

Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som... 2
Svar
24
· Visningar
1 385
Senast: skiesabove
·
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)... 2 3 4
Svar
76
· Visningar
8 972
Senast: Roheryn
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
5 210
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 448
Senast: Edla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka