Skillnaden mellan Boj 216s och Boj 220s??

Idaw83

Trådstartare
Hej
Tycker jag har googlat och googlat,
Letar ny transport o h är inne på en beg boj med sadel kammare.

Men nu finns det 216 och 220, vad är skillnaden mellan dom 2 ?

Vet ni inner tak måttet på dessa vagnar ??
Har en högrest häst på 165 som behöver få plats och en på 178 som behöver utrymmet :)
 
Jag har ett 216 från 2005. Tycker inte det är så himla rymligt utan rätt lagom till min stora connemara på 155 cm som är ganska lång i kroppen och inte högrest.

Menar du höjden på mitten golv till tak? Isf kan jag mäta mitt om du vill?
 
Skillnaden mellan 216S och 220S är vad för maximal totalvikt man kunde få dem i. 216 är max 1600 kg, 220 är max 2000 kg. Sedan kan vissa ha typat om dem efter vad för behov man har men siffrorna står för vad det max kunde vara. Ingen skillad på bredd o höjd, det anges med E och H istället.
 
Kolla efter en SEH isåfall, med de storlekarna på hästar.
Jag har en EH utan sadelkammare och min häst på 171 cm ryms bra i den.
Försökte köra honom i en 216 en gång, det var knappt att han rymdes på längden, trots att han är kort i kroppen.
 
Jag tror du ska kika på någon som antingen heter EH alt SEH. EH är lite högre och lite bredare med tanke på hästarnas storlek 🙂
 
Hej
Tycker jag har googlat och googlat,
Letar ny transport o h är inne på en beg boj med sadel kammare.

Men nu finns det 216 och 220, vad är skillnaden mellan dom 2 ?

Vet ni inner tak måttet på dessa vagnar ??
Har en högrest häst på 165 som behöver få plats och en på 178 som behöver utrymmet :)
Jag har en 216 som jag köpte osedd och sambon hämtade den. När den kom så konstaterade jag att min stora häst på 172 inte skulle få plats i den. Så jag skulle kolla efter en större transport om jag var du.
 
Tack!
Jag höll på köpa en 220s till min häst 🫣 min lillasyster hade en sån till din på170 och hon tyckte hösten fick plats
 
Hoppar in i tråden jag med. Har ett väldigt nätt halvblod på 158 cm, 140 cm i täcken. Tror ni att EH behövs eller funkar alla Bojs vanliga modeller?
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp