Skillnaden på klippt och oklippt häst.....

• Träning
  • Trådstartare Trådstartare anhe
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 9
  • Visningar Visningar 1 106

anhe

Trådstartare
...är som skillnaden mellan gran och tall. Vill man spotta långa eller korta hår på våren. :banana: :banana:

Ha ha.

I år kan jag inte hålla med dig.

Jag klippte min herre i mitten av dec (2:a gången) o hans päls har forftarande inte växt ut. Han är fortfarande randig efter maskinen. Han fäller inte där han är klippt utan bara lite på den olkippta fläcken under sadeln.

Jag vet inte vad den uteblivna hårväxten kommer av, men jag är tacksam iaf. Han har fått B-vitamin hela vintern så det kan ju knappast bero på brist.

:D :D

Så sant så sant!
Min klipp åt nu så sätter sig håren på mindre bättre plaserade ställen då de är små små å korta å kan krypa in på helt andra ställen än lite längre :bump:

Jag önskar att jag hade klippt foderhästen i vintras. Hela vintern har hon varit sjöblöt i svett efter träning, och nu är hela stallet och hela jag fullt med hår :crazy:

Tror att det inte växt på nåt nytt för att hästen satt sin vinterppäls klart... :)

Jag klippte min häst för c:a 6 veckor sen pga att han inte orkade röra sig annars... (islandshäst som i vanliga fall BÖRJAR fälla i slutet på maj.. och som har extremt mkt och tjock päls) och det har inte vuxit ut något heller.

Sen får vi väl se om det här kommer att påverka hans sommarpäls men jag tvivlar på det.

Min också, hon sätter inte så lång päls. Jag har ju alltid täcke på ute, och i stallet är det rätt så varmt om nätterna.

Liknande trådar

Träning Hej! Min dotter och hennes kompis vill så gärna bada med hästen men jag börjar bli tveksam på om det börjar bli för kallt? Vad tycker...
Svar
9
· Visningar
1 339
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
767
Senast: MiniLi
·
Ridning Hej! Jag köpte en häst i november. Hon stegrade över första gången jag satt upp, kollade hos veterinär och sadel som var ok. Vi...
Svar
19
· Visningar
2 153
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 737

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka