Skillnaden på Magplattor

_Peplis_

Trådstartare
Någon som vet om skillnaden på dessa två har ngn funktion? De kostar lika mkt och har likadana beskrivningar, men de ser ju annorlunda ut, är det enda skillnaden eller har det ngn funktion?

Vad föredrar ni en vanlig lädergjord m lös magplatta eller en magplattegjord???

AA2S(3).jpg

AA8S(2).jpg

Sv: Skillnaden på Magplattor

Haha, stod och velade mellan just dedär plattorna på hästbiten för nån månad sen! Båda är från prestige, ellerhur? Enligt de i butiken var det ingen skillnad i användningsområdet på dem.
Den övre har mer stoppad gjord, och magplattan är stel och formpressad eller vad man ska säga. Den andra är mer som dubbelsydd läder, plattan är mjuk och böjbar som resten av gjorden. Jag köpte hur som helst den övre gjorden.
En tjej i mitt stall har den undre "mjukare" gjorden. Men hur hårt hon än spänner gjorden så hänger plattan ner just för att den är mjuk. Kan iofs vara ett måndagsex....
En gjord med lös platta skulle jag inte använda. Tycker den glider i sidled och ofta bara hänger och flärpar under magen på hästen.
Fast HG's gjordar har överlägsen passform.. ångrar att jag inte köpte en sådan istället, trots väntetiden. :crazy:

japp de är från prestige!

okej, ja man vill ju att den ska vara stabil så den övre låter ju bättre, men HG finns dom i Tabacco?

jag har den undre! tycker den e jättebra :)
båda e ju lite tjockare vilket jag tycker e bra!
min hänger iaf inte under magen utan den sitter rätt tight, eller normalt, som den ska!

HGs gjordar finns i flera olika bruna nyanser, men de kallar färgerna new market, nut, havanna. Vet inte riktigt vilken som är närmast tabacco.
Tyvärr är deras grejjer lite svåra att få tag i..
har inte butikerna sakerna hemma så kan man få vänta så jäkla länge på att de ska komma. De verkar vara lite slöa där nere i frankrike, Jag har väntat på mitt träns i snart 3 månader...:smirk:

Såhär ser nut ut iaf
1373.jpg

jag har den undre och plattan hänger inte ner utan sitter bra emot magen och sedan älskar jag den där karbinhaken som ligger ingjuten i plattan, skulle aldrig vilja ha en rem och riskera att den slits sönder om man kanar över något hinder (fälttävlan då).

Jag har den övre gillar den + spännet det andra är så klyddigt :crazy:

Jag vet inte vad det är för skillnad, men de var ruskigt fula båda två.

tyckte dem såg lite småskumma ut båda två. Tur att man inte är på den nivån så man måste ha en... :smirk:

Jag anser att den nedre ger ett större skydd för magen om man har en häst som är " i magplattan" ofta. Min favorit är nog de från hgs.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
666
Senast: cowgirl81
·
Ekonomi & Juridik Jag har ett ämne som jag gärna vill höra andras synpunkter kring då jag själv inte riktigt vet hur jag ska tänka, hittade ingen annan... 2
Svar
36
· Visningar
3 763
Senast: 13579vas
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 431
  • Artikel Artikel
Dagbok För längesen gick undertecknad in på en bilfirma och spontanköpte en ny bil. Jag behövde inte tänka så mycket på pengar på den tiden...
Svar
6
· Visningar
740
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Valp 2025
  • Fågelobservationer