Skinnjacka vs jeansjacka?

MM

Trådstartare
Står i valet och kvalet och ska köpa en ny sommarjacka men har svårt för att bestämma mig.

*Jag fryser extremt lätt och vill ha en jacka som är lite vindtät
*Jag vill inte ha en jacka som klibbar mot kroppen
*Jackan ska så gott det går passa till alla sorters kläder som klänning, shorts med linne, utekvällar m.m.

Jag bor i vanliga fall i en vindtät Haglöfs funktionsjacka på sommaren men känner för att ha något snyggare i sommar.

Vad är bästa alternativet?
 
Sv: Skinnjacka vs jeansjacka?

Beror på vad du har för stil kanske, men en snygg skinnjacka passar till allt. Det gör definitivt inte en jeansjacka. :p
 
Sv: Skinnjacka vs jeansjacka?

Jag har en klassisk neutral stil. Sticker inte ut från mängden. Kör oftast jeans med en tröja typ.
 
Sv: Skinnjacka vs jeansjacka?

Då hade jag valt en skinnjacka utan tvekan. :)

...nu måste du bara bestämma vilken färg och modell.... ;)
 
Sv: Skinnjacka vs jeansjacka?

Ja, det var ju det där :p

Var på stan innan och provade jackor. Hittade en klassisk jeansjacka som jag hängde undan men den skiter jag i nu.

Hittade några olika modeller av skinnjackor och tyckte jag passade bättre i en som inte var så lång, alt att det var mudd nertill. Då kunde den vara lite längre.
Det var snyggare med en krage än utan.
Inte alltför många detaljer. Inget skärp, det kommer ändå inte användas.
Den ska vara svart.

Men självklart var varenda modell slut i min storlek :meh:

Kanske har någon tips?
 
Sv: Skinnjacka vs jeansjacka?

Kolla på erikshjälpen. Jag köpte en jätte snygg därifrån. Det kommer in skinnjackor där med jämna mellanrum och dom som kommer in är snygga.
 
Sv: Skinnjacka vs jeansjacka?

Stjäl lite tråden.

Jag har ungefär samma krav men jag vill INTE ha en skinnjacka. Vad ska man ha om man inte vill ha en skinnjacka men ändå en sommarjacka som passar till allt, funkar både att när man bara promenerar runt och när man ska ut på kvällen?

Hittar inget jag fastnar för, egentligen tycker jag det är snyggt med skinnjacka, men jag vill inte ha en (och inte en fejk heller). Kan tänka mig en jeansjacka men absolut inte en klassisk vanlig blå med två fickor på brösten.
 
Sv: Skinnjacka vs jeansjacka?

Förvisso, jag tänker mer att den ser ju ganska annorlunda ut i jämförelse med det man menar när man pratar om en klassisk skinnjacka :)

Men du kanske menade att du inte ville ha en jacka gjord av djur och då är det ju skinn som skinn.
 
Sv: Skinnjacka vs jeansjacka?

Jag har ungefär samma önskemål på jacka, och jag har haft en svart från Esprit som är som en skinnjacka fast inte i skinn. Den är vaxad bomull eller något.
Nu sjunger den tyvärr på sista versen och jag måste hitta en ny jacka, så jag tar också gärna emot tips! Esprit verkar tyvärr inte ha någon liknande jacka nu.
 
Sv: Skinnjacka vs jeansjacka?

Det blev den här jackan.
Den är svart men tycker den ser lite brun ut på bilderna. Stämde precis in på dom önskemålen jag hade och ser ut att passa till det mesta.


mdk.jpg


mdk.jpg


mdk.jpg
 
Sv: Skinnjacka vs jeansjacka?

Snygg!

Är jag förresten den enda som tycker att jeansjacka passar till lika mycket som skinnjacka? Nu kanske det spelar in att min älskade jeansjacka är helvit, men ändå, jag har haft den till både jeans och balklänning och känner mig alltid fabulous i den :love: Dock så värmer den ju inte så bra eftersom denim är ett bomullstyg.
 
Sv: Skinnjacka vs jeansjacka?

Den heter MDK skinnjacka Rucy :)

Så här står det om den.

Fräck, figurnära skinnjacka från danska märket Munderingscompagniet, MDK. Lite kortare modell i svart. Många fina detaljer runtom skinnjacka. Insnitt och markerade sömmar runtom. Ståkrage, fickor med dragkedjor framtill. Längre, synliga dragkedjor vid ärmslutet. Små axelvaddar som ger skinnjacka lite attityd. Helfodrad. En skinnjacka av finaste kvalité och som passar till precis allt, från Munderingskompag-niet, MDK!


Munderingskompagniet, MDK ekologiska skinnjackor är sofistikerade och funktionella, starkt inspirerad av skandinavisk natur och friluftsliv.
 
Sv: Skinnjacka vs jeansjacka?

Förresten, jag tog 1 stl större än vad jag brukar ha för jag gillar inte när jackor sitter åt, vilket en skinnjacka oftast gör. Jag vill ha lite mer rörelsefrihet, känns som en tvångströja annars.

Men dom är normala i stl.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp