• Hästmänniskan
  • Trådstartare Trådstartare trolltyg
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 1 285
T

trolltyg

Jag är gammal hästmänniska och var för några månader sedan och hälsade på hos en släkting som har 5 hästar.
Han har de på utedrift. Hela hagen var full av vit plast och vindskyddet såg jag knappt hur de skulle kunna få plats i. Jag tyckte det kändes olustigt och blev ledsen för hur hästarna hade det. Annars verkar han sköta de fint.

Skulle ni ha anmält för vanvård? Han tar inte åt sig när jag ger vinkar om att städa och skaffa bättre vindskydd....

Vore skönt att få höra er syn innan jag gör något förhastat...:(

Sv: Skitigt

Pika lite bättre!
Eller om du har ork och lust, föreslå att ni tillsammans ska bygga ett bättre vindskydd, och städa upp lite?

Fungerar inte det så kanske det är dags att gå vidare, men ge din vän en chans/ett par chanser först..!
Du känner ingen hästkunning med lite skinn på näsan som din vän inte känner? Isf kan du be henne/honom åka förbli och "råka" se hur det se ut och säga till! Om inte annat så får du ytterligare en synvinkel på hage m.m.

Sv: Skitigt

Om jag inte riktigt hade viljan att anmäla, skulle jag nog erbjuda mig själ för att förbättra förhållandet i hagen till hästarna. Annars tycker jag att sorosbokos förslag lät som en bra ide'. Skulle inget funka tycker jag du ska överväga att anmäla, eller få någon annan att göra det. Det är ju trots allt hästarnas välmående som är centrum.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Jag planerar att skaffa valp framåt våren/sommaren 2021 men har en hel del beslutsångest och känner att jag behöver hjälp från er... 2 3 4
Svar
62
· Visningar
9 312
Senast: Red_Chili
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
27 512
Senast: alazzi
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Ni som vet vem jag är IRL får gärna hålla det för er själva. Skiter i att ha nåt anonymt nick, jag har ju ändå redan ältat allt detta i... 2
Svar
36
· Visningar
8 736
Senast: _Taggis_
·
Övr. Barn Förhållandet med barnets pappa är så gott som över. Han är inte en lätt man att leva med och jag är så arg på mig själv som skaffade... 7 8 9
Svar
169
· Visningar
29 109
Senast: Keb71
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka