Bukefalos 28 år!

Skjorta i sommar...

M

MaLu

Om överdomaren tillåter att man får rida i skjorta för att det är varmt, måste det vara långärmat då?

Malu
 
tydligen fick man ej ta av sig kavaj på lokal hopptävling ens, för det gjorde min fd medryttare och fick tillsägelse.
 
Det är inte krav på kavaj i hoppning längre. I varje fall inte på lokal nivå.

mvh Jessica
 
jag tror man får ha klubbtröja också!? men det va d att man tydligen ej fick ta av sig ngt av det.
 
Nej mn du får inte tävla i bara skjortärmarna om inte domaren ger tillåtelse.

I dressyr måste man ha kavaj.
 
Jaha, det verkar som om vi får svettas på dressyrbanan då. Visste inte att det bara var i hoppning man kunde få ta av sig.

malu
 
Domaren kan (måste inte), om det är väldigt varmt, tillåta att man rider utan kavaj, både i dressyr och i hoppning. Informationen ska gå ut till alla ryttare i klassen. Det är upp till domaren att bestämma.

I dressyr måste du då ha ljus skjorta eller polotröja enligt TR (fast jag har sett mångfärgade linnen också, så det beror på hur kinkig domaren är). Både skjorta och polo har normalt ärmar. Ärmarna kan vara korta, men för säkerhets skull bör det nog inte vara ärmlöst, ifall domaren petig.

På samma sätt så kan domaren vid dåligt väder tillåta att man rider i regnjacka.
 
Okej tack! Jag tänkte väl att det borde vara samma i dressyren! :) Då ska vi kolla vid nästa tävling (om det är varmt) om det är ok att rida i skjorta. Min skjorta har korta ärmar.

malu
 

Liknande trådar

Hemmet Har precis tvättat och hängt ut kläder på torkvindan. Hur hänger man långärmade skjortor/blusar så att det blir så slätt som möjligt...
Svar
12
· Visningar
439
Senast: sthu
·
Kläder & Bli fin Behöver köpa kläder och pga småbarnsliv och sånt har jag ej tid att inventera butiker så jag beställer mest. Men då kan man ju inte...
Svar
4
· Visningar
376
Senast: Eli
·
Körning En av mina vänners dotter ska gifta sig i sommar och de ska åka häst och vagn hem från kyrkan. Hennes gamla ponnytravare ska dra min...
Svar
9
· Visningar
652
Senast: Keb71
·
Kläder & Bli fin Jag får varma fötter och klarar inte av heltäckande skor på sommaren. Jag har precis köpt ett par Birkenstock som jag ändå tycker...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 524
Senast: hundtant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp