SKK och Agria

Bukefalos 30 år!

Milosari

Trådstartare
Jag har på senare tid börjat ifrågasätta samarbetet mellan SKK och Agria. Agria är ju orimligt dyra och ligger långt över vad de flesta andra tar i premie. Jag tror att många valpköpare "luras" in i Agria pga samarbetet och det känns faktiskt inte rätt att Sveriges största hundorganisation ska gynna en försäkring på det viset.

Någon som har insyn i hur förhandlingarna ser ut? Bjuds andra försäkringsföretag in när det ska skrivas nya avtal för att vi ska få det bästa avtalet för organisationens medlemmar?

Jag är djupt skeptisk till både SKK/Agria och SKK/Royal Canin.
Jag vill inte se att kennelklubben sponsras av varken försäkringsbolag eller hundfoder. Att rasklubbar kan behöva det för att få ekonomin att gå runt förstår jag, men jag tycker det ser värre ut när det är SKK som huvudorganisation som blir sponsrade så. De har ekonomi nog att ha personer faktiskt anställda. Det är inte en ideell organisation på samma sätt som tex rasklubbar/brukshundklubbar mfl.

Jag är också skeptisk till sådana samarbeten. Satt med i styrelsen för en rasklubb (katt) tidigare och såg då till att bli av med samarbetet med Agria. Jag ser i jobbet tyvärr många kattägare med katthemskatter som är försäkrade hos Agria eftersom Agria sponsrar katthemmen med försäkringar. Klena försäkringar som sedan inte täcker de problem som många katthemskatter får.

Jag är djupt skeptisk till både SKK/Agria och SKK/Royal Canin.
Jag vill inte se att kennelklubben sponsras av varken försäkringsbolag eller hundfoder. Att rasklubbar kan behöva det för att få ekonomin att gå runt förstår jag, men jag tycker det ser värre ut när det är SKK som huvudorganisation som blir sponsrade så. De har ekonomi nog att ha personer faktiskt anställda. Det är inte en ideell organisation på samma sätt som tex rasklubbar/brukshundklubbar mfl.
Ja, vi hade den diskussionen i SVaK nått år också... de har sponsoravtal med RC och Agria de med, vilket innebär att lokalklubbarna inte kan ta emot sponsring från andra försäkringsbolag/fodertillverkare.

Flera av oss ifrågasatte att en förening som (på pappret...) finns till för att gynna svenska bönder, inte har sponsoravtal med svenskproducerat foder av svenska råvaror...

Liknande trådar

• Hastiga förändringar av Agria!

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka