Skodd / oskodd ?

• Träning
  • Trådstartare Trådstartare Hanna-panna
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 43
  • Visningar Visningar 2 967
Sv: Skodd / oskodd ?

Tycker att det beror på hur hästens hov är. Sätter på skor om det behövs, om det inte behövs är det ju onödigt.

Har de bra kvalitet på hovarna så de kan gå oskodda är detta super, men på vintern sätter jag på dem på varmblodet igen då det är så isigt här. Shettisen går utan året runt.

Som många säkert sagt beror det ju på hästen..hovkvalité osv. 5 åringen här går barfota, det funkar bra för honom:). Alla andra hästar jag haft har gått med skor.. Så som sagt det beror ju på:smirk:

Skor och broddar på vintern, skor på höst och vår, och utan på sommarbete :bump:

Liknande trådar

Träning Hej, Har letat & letat efter någon form av träningsresa. Jag tänker som upplägg att det erbjuds boende, med frukost eller samtliga...
Svar
1
· Visningar
468
Senast: Jeps
·
Hästvård Hovslagaren var här igår. Han hade sin praktikant med som varit med ett par gånger förr. Hen går sista terminen på...
Svar
19
· Visningar
1 241
Senast: TinyWiny
·
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
614
Senast: Lavinia
·
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
782
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Dagens barnfilmer
  • Vad gör vi? Del CCXIII
  • Hur sover ni???

Hund, Katt, Andra Djur