Bukefalos 28 år!

Sv: skoning

Mina hovslagare har inte så mycket att komma med. Dom vill väl sko som dom skor alla hästar dvs verka hoven och slå på en ridsko om det är en ridhäst, travsko om det är en travhäst.
 
Sv: skoning

DÅ säger jag det igen - BYT HOVSLAGARE. Till en som kan. Det du beskriver låter btw inte som en utbildad, duktig hovslagare som skor bra... (dvs det du sagt h*n är)
 
Sv: skoning

Det där låter som praktexempel på oseriösa hovslagare, och varför vill du ha dom kvar? :crazy: Jag har svårt att förstå. herregud, om det enda en hovslagare kan är att verka och sko en "normalhäst" är det ingen yrkesman värd namnet.
 
Sv: skoning

*KL*

Bara på kul frågade jag min hovslagare idag vad man kan göra för att hjälpa en häst med kotledsartros båda fram att snubbla mindre.

Det FÖRSTA hovis frågade var 'var sitter artrosen? Det är bäst om man kan få se röntgenplåtar'. Och berättade sen om ett par olika fall där de på olika sätt lyckats lindra, t ex en häst med artros på baksidan av kotan där man genom att ändra vinklarna fått hästen helt besvärsfri, och andra med artrosen lite annorlunda där annan vinklingsändring, tåriktning och annat beslag gjort hästen inte besvärfri men bra mycket bättre.

Så..s om lite jämförelse vad för svar du BORDE ha fått när du frågar; Följdfrågor om mer precis information, och utefter det förslag på olika sätt att underlätta..
 

Liknande trådar

Hästhantering I måndags skoddes min häst, han fick då snösulor. Samma kväll märker jag att han är spänd och markerar på VF. Vid förra skoningen fick...
Svar
13
· Visningar
1 542
Senast: Meglio
·
Hästhantering Precis som rubriken säger har jag en häst som är svår/jobbig att sko. Jag vet varför - en hovslagare har varit dum mot honom en gång -...
2
Svar
29
· Visningar
1 544
Senast: Askur2017
·
Utrustning Nu behöver jag er hjälp igen. Jag är på jakt efter ett par jympadojjor att ha i stallet. Säkra stallskor för ridning har jag redan...
Svar
17
· Visningar
1 039
Senast: Buck
·
Hästvård Kan vara en orimligt paranoid fråga, men jag har gått och tänkt på det några veckor nu. Min häst är inne i en period med rätt många...
Svar
3
· Visningar
959
Senast: EmmaN
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp