Skor med stålhätta

Phaedra

Trådstartare
Efter att ha blivit trampad på stortån igår av mitt föl funderar jag på att köpa skor med stålhätta.

Var kan man hitta ridskor med stålhätta? (Jag har provat Hööks med resår runt vristen och de var inte sköna)
 
ja har ett par graninge kängor med stålhätta super bar men dyra. kan tänka mej att sälja dom endå. använda några dagar. prg av fel stl
 
Håller med dig, MH´s skor är SKIT! Och efter att ha reklamerat tre par vägrade de att ta tillbaka det sista paret med hänvisning till att jag fått nya skor under ett år. Jag trodde att de skorna jag f n hade skulle hålla det året (och längre!)
 
Japp, Mountain Horse grejer är över lag överskattade. Rider man en gång i veckan kanske de håller men uppenbarligen inte för att användas varje dag. Och inte svarar de på mail heller.

Blundstone på postorder hittar du här: http://www.nordpost.se/
 
ja har haft mina i 2 år.. dom ser inte ens så jätteslitna ut. va ere som har gått sönder?
ja köpte ett par nya MH skor idag. den nya modellen som e lite nättare! verkar jättebra =)
 
Lädret spricker. Har skött dom på samma sätt som mina Blundstone och dom är fortfarande hela. MHs saker har dålig kvalitet över lag tycker jag. Och usel kundservice.
 
mina har inte gjort de. jag har ändå smörjt mina typ 3 gånger hehe.. tycker mina e i jättebra skick!
 
Har också ett par MH Protective. De har visserligen inte spruckit i skinnet, men sulan har släppt på ett par ställen. Inte så mycket men ändock. Mina börjar däremot ge sig inuti. De är alldeles trasiga i fodret vid hälarna. Fast jag har använt dem nästan varje dag i nästan ett års tid.
 
Jag har provat dem, tyckte inte att de satt bra på mina fula fötter. :D
Tyckte inte att de var tillräckligt höga över vristen.
 
Har inte provat just dessa skor men måste försvara mh känner jag och säga att mina saker därifrån har varit kanon!

(och de används nästan dagligen)
 

Liknande trådar

Utrustning Finns det några skor, typ jodpurs, med stålhätta som funkar att rida i? Kom gärna med tips! Måste börja bli lite rädd om mina...
Svar
16
· Visningar
1 228
Senast: Froreda
·
Fritid Mina älskade ridskor går på sista versen och de har utgått ur Hööks sortiment. Dock ser jag att de finns kvar i butik i Avesta och...
Svar
11
· Visningar
732
Senast: Noxos
·
Utrustning Hjälp! Jag har drabbats av hälsporre, och behöver använda skor som ger ett bra stöd och dessutom ha en uppbyggd iläggssula. Igår...
Svar
9
· Visningar
608
Senast: MiniLi
·
Utrustning Jag behöver ett par nya ridskor, vattenavstötande, mjuka, lätt fodrade, trevliga att gå i och mocka med Och som INTE är i läder :(. Har...
Svar
6
· Visningar
661
Senast: Emma-pemma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Hiss och diss del 5
  • Just nu funderar jag på... Del 3
  • Sminktråden

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp