Skor till unghäst...?

Sv: Skor till unghäst...?

Jag skodde min häst första gången när han var tre, inför treårstestet. sen gick han utan under sommaren, och på hösten fick han skor igen, sedan dess har han inte varit oskodd mer..

Jag skodde min ena häst första gången på hösten som 4-åring. Den andra på våren som 5-åring, men det berodde bara på att jag skulle vara med på en distans med honom.

Jag skor min 4 åring. Annars skulle fötterna trasas sönder plus att hon har tunna sulor så går hon utan skor får hon ont. Jag är den första som skott henne och det gjorde jag i juli första gången

Jepp, är livrädd att hon ska halka!:crazy:

Planerar dock att ta av skorna i vår igen, kan hon gå barfota får hon göra det så mycket som möjligt.:)

jag skodde min som tvååring då hon var så öm att hon såg halt ut på alla fyra. har sedan varit skodd runt om sedan dess.
(frånsett betet i somras då hon var barfota... och blev rejält öm:( ) har enl vet tunna sulor.

Jaha, var frågan när?:o

Då har jag alldeles nyss skott min 2,5-åring för första gången, men hoppas att hon klarar sig med att bara vara skodd under vintern för resten av livet, typ.;)

Liknande trådar

Hästvård Förra sommaren rasade ena hoven på unghästen och sedan dess har han lätt fått inpackningar i bärranden. Nu är allt bra förutom ett hål...
Svar
0
· Visningar
254
Senast: jemeni
·
Hästvård Frågar åt en vän, unghästen fick plötsligt en massa ringar. Inte skorpiga, kliar inte, verkar inte påverka hästen men ser rätt så...
Svar
7
· Visningar
752
Senast: Badtz Maru
·
Hästvård Jag har en unghäst född -21 som börjat hosta framförallt direkt på morgonen när hon kommit ut. Oftast bara 1 gång men ibland även flera...
Svar
1
· Visningar
292
Hästvård Hovslagaren var här igår. Han hade sin praktikant med som varit med ett par gånger förr. Hen går sista terminen på...
Svar
19
· Visningar
1 237
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Bästa länet för häst?
  • Födda 2022