Hallonsoda

Trådstartare
Jag ska köpa ett par mörkbruna ridskor som passar till shortchaps nu till vår/sommar. Vill ha ett par som är

-Lätta att gå med, gärna skön sula
-Hyfsat vattentäta (man ska kunna gå i lera utan att bli genomblöt direkt). Dock inte jätteviktigt
-Svala

Har ni några tips :D?

Sv: Skor!

Ariat :love:
Dyra men ack så snygga. Kunde jag ha såna skulle jag men mina breda fötter förstör det helt för mig :(

Jag har ankfötter. Typ bredare än vad de är långa :D. Kan man inte köpa längre bara? Jag har typ 37 i längd, men blir ibland tvungen att gå upp en eller två stolekar för att skorna ska passa på bredden.

Horsen: Finns de utan stålhätta eller är stålhättan väldigt lätt? Jag brukar inte gilla stålhätteskor.. Och hanterar inte "risk-hästaR ;)", så det är inte så stor risk att nån dum pålle placerar en hov på fel ställe.

MH sportive paddock eller vad dom heter, görsnygga och sköna, men ta vara på kvittot, dom går sönder fort...... :smirk:

men om man går upp så mycket i storlek så går det ju knappt att rida med dom :p
jag har 38 på längden men måste ha 39or för att fötterna är så breda och Ariat var jättesmala för mig.

Jag har Mountain Horse-jodpursen. De finns i mörkbrunt o svart. Verkar vara riktigt bra kavlité, mina blir bara finare med tiden! :) De tål vatten o lera riktigt bra tycker jag och jag tycker de är riktigt OK utseendemässigt också. Tror jag köpt dom på Granngården, runt 600 kanske...

Jag har ett par kängor från mountain horse, kommer inte ihåg vad de heter men de är helt underbara:love: De har hängt med i 3-4 år nu, och om man putsar upp dem (vilket i sanningens namn inte händer alltför ofta:o ) så ser de helt nya ut. De har snörning och ser lite ut som en vandringskänga. Bruna är de, och nu har jag hittat bruna shortchaps som matchar helt perfekt. Inte så fasansfullt dyra heller, tror mina kostade strax under 1000-lappen för några år sen. Det allra bästa är att de fungerar hela året om, på vintern stoppar jag bara i ett par ullfrottéstrumpor, så blir fossingarna varma och sköna.

Ska se om jag kan kolla upp vad de heter, återkommer isf.

Hittade dom, heter Moutain Rider II, finns på MH:s hemsida!
/S.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
670
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Tjo, har fått för mig att jag nog kommer va ut mer i vinter om jag inte fryser, och då jag inte hittat fodrade shortchaps i sverige...
Svar
8
· Visningar
621
Senast: Emma-pemma
·
Fritid Jag ska för första gången vandra i Alperna, denna gång blir det i Cervinia, Italien :banana:. Ser så fram emot det! Jag har tidigare...
Svar
10
· Visningar
669
Senast: lil-sis
·
Fritid Insåg imorse när hösten/vinterns första snö kom att jag behöver en ny vintergarderob som både klarar hundpromenaden men också håller mig...
Svar
1
· Visningar
369

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka