skoridbyxor/jodpursbyxor

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Yessi_
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 917
Y

Yessi_

Jag skulle vilja ha typ Sonneriter eller sånna som liknar dom.. fast inte sånna som kostar skjortan... Eller är det så bra kvallitet att det lönar sig att köpa dyra?
Nån där ute i andra änden av sladden som har typ skoridbyxor eller vet var man kan köpa?

Sv: skoridbyxor/jodpursbyxor

Jag har 3 par. Dom är verkligen ursköna, älskar dom :love: Har 2 par "utsvängda" Sonnenreiter och ett par rakställda Horka.
Köpte mina från Islandshestkonsult. Dom kostar rätt mycket, men är absolut värda de priset, vad jag tycker iallafall :)

Håller verkligen med Saeta, Sonneriter's byxor är värda sitt pris och verkligen supersköna. Har ett par kritstecksrandiga som jag bara ääääälskar, dessutom är de himla snygga.

Men, visst finns det alternativ. Jacson har en modell som heter "Naxos" som jag gillar. Köpte mina från Lillhästen i Stav för strax under 500 kr (helskodda, lite billigare om de är knäskodda). Sköna och de beiga som jag har är himla snygga tycker jag. Kanske lite tighta över knäet men det beror nog på mig själv. Har även ett par från Montar som jag gillar mycket. Fyndades för 350 kr (helskodda!) men kostar i normala fall ca 800 kr, dessutom är de ganska så svåra att få tag på i Sverige. Vill du komma undan riktigt billigt så har Gekås i Ullared ett par för ca 250 kr. Dock inte helskodda men lite tjockare så de är riktigt sköna på vintern.

Har ett par Sonnenreiter. Köpte den billigaste "new cotten". Det var för 1 år sedan och trots att de är väldigt välanvända så kan man tro att de är helt nya. Det enda är att de inte är lika nattsvarta längre efter många tvättar (rider ofta oplanerat barbacka och råkat slänga i dom i högre än 30 grader i maskinen) men personligen tycker jag de är snyggare nu.

De är en bra investering och jag bor nästan i mina (även när jag inte är i stallet :angel: ). Ett tips är att hålla koll i webbutikerna. Tex har Kaupre nu rea på flera modeller (såg ett par som kostade 1040 nu och ordinarie var 1550)

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har en sadel jag vill ska bli mörkare och har läst att man kan använda paraffinolja till det. 1. Går det bra att använda på en...
Svar
2
· Visningar
268
Utrustning Finns där stigläder med spänne vid foten som går trä igenom en ögla? Många av modellerna jag har sett måste man tyvärr kunna trä på...
Svar
11
· Visningar
613
Senast: skiesabove
·
Utrustning Hej allvetande bukefalister! Jag har precis köpt mig en hästtransport, en Blomert Nairobi från 2013 för att vara exakt. Jag skulle...
Svar
9
· Visningar
478
Senast: warg
·
R
Utrustning Jag skulle vilja fråga om nån har tips på ben skydd som INTE blir för varma! För som nog domflesta vet så är det ju inte bra för senorna...
Svar
13
· Visningar
1 007
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka