skorvig i huden?!

M

marre79

Hej alla!
Är det någon som har erfarenhet av att hästen på vissa hudpartier får klåda och det sitter som gula skorvklumpar i skinnet som lossnar med hår och allt när man pillar på det?
Jag har en skäck och det är över bakdelen endast på de vita partierna han har det här skorvet och klådan, han har också lite på ena bogen. Vad kan det vara? Ska man ringa veterinär? Han har också en tendens att ofta klia sig på svansroten men har inte sett något ovanligt där. Jag kan också tillägga att min häst är en åring med vinterpäls och klådan kom precis nu när han satt pälsen.
Vore mycket tacksam för svar, har inte varit med om detta förut. MVH Marre
 
låter som en hudinfektion/svampangrepp. klipp bort pälsen och tvätta med alsolsprit, blir det inte bättre på ngn vecka får du kontakta vet för odlingsprover, så du vet vad du ska ta kål på.
 
Det är inte ringorm! Men vad gör man med en hudinfektion? Det är ett ganska stort område över bakdelen, ska jag klippa över hela ändå?
Tack för att ni svarat!
 

Liknande trådar

Hundhälsa Ska försöka göra denna historia så kort som möjligt men det är nog lättare sagt än gjort. Så här är det: blandrastik tax och drever. 6...
Svar
9
· Visningar
1 887
Hästvård Min shettis hade redan när jag köpte henne i augusti 2011 problem med klåda, då var de dock lindriga och försvann när jag behandlade med...
Svar
4
· Visningar
2 301
Senast: Boj
·
Hundhälsa Kan säga först och främst att vi sitter och väntar på att veterinären ska ringa upp då hon av någon anledning inte kommit till kliniken...
Svar
10
· Visningar
5 879
Hundhälsa Ska försöka fatta mig kort ang vår NewFoundland-hane som bara tycks bli sjukare och sjukare. Redan en kort tid efter vi fick honom...
Svar
4
· Visningar
1 978

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp