Skorvig i örat

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Orzon
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 1 396
O

Orzon

Min hund har haft lite problem med ett öra till och från i några veckor. Hon kliar sej lite (inte mycke) och det ser lite skorvigt ut. Jag har smörjt henne med mjukgörande krämer och då blir det bättre men om jag inte smörjer henne på några dagar kommer det tillbaka.
Kan man använda Hydrokortison 1% ?
Jag ska lämna bort henne till hundvakt i en vecka och sagt till dom att åka till veterinär om det blir värre eller om hon börjar klia srj mycke.
Några tips?

är det i eller på örat? är hörselgången ren och fin eller skitig? det kan vara någon ohyra som kliar. skulle inte använda hydrokortison i örat, det finns speciella örondroppar som är bättre.

Det är inte inne i örat. Insidan av ytterörat....om du förstår hur jag menar.
:confused:

Liknande trådar

Hundhälsa Upptäckte härom dagen ett lite skorvigt område på ena kattens öra. Inte pälslöst men tunnare päls och som sagt lite skorvigt, som små...
Svar
14
· Visningar
1 416
Senast: Roheryn
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla... 2 3
Svar
42
· Visningar
6 341
Senast: fixi
·
Hundhälsa Hej! Ber om ursäkt för långt text! 😓 Min 9-åriga lilla tik Nova har på 4 månader nu haft 3 tillfällen då hon inte mått bra, ingen...
Svar
4
· Visningar
802
Senast: WildWilma
·
Övr. Hund Det har tillkommit hund i sommarens reseplaner då det vanliga pensionatet inte kan ta emot och vi inte känner oss bekväma med att lämna...
Svar
15
· Visningar
1 264
Senast: Pilot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka