Skostorlek?

Glimfeather

Trådstartare
Ringde hovslagaren idag eftersom jag inte kan fästa söm i alla hålen på min hästs skor och hon behöver snösulor. Hon hade ju såklart ingen tid den här veckan, hon ska till min ö ikväll, men det skulle bli så sent att ta min häst idag tyckte hon så det får bli nästa vecka. Jag frågade om guldskor eftersom hon ska ha brodd i fram hela vintern, men såna hade hon inte och varken jag eller hon kommer ihåg storleken på hovarna så jag kan inte köpa egna heller tyvärr :P Eller finns det något sätt att ta reda på storleken själv?

Sv: Skostorlek?

Ibland kan det stå stämplat på skorna, men det slits ju bort när hästen gått i dem...

Dessutom kan storlekarna skilja något mellan olika tillverkare, så det är inte säkert att det blir rätt ändå.
Men det kanske går att mäta med måttband runt skon, eller mäta hur bred och lång den är, och hamna någorlunda rätt?

jo, kanske.. hon är ju skodd för inte alls längesen så det tar emot att sko om henne redan :( men hon får väl gå med vanliga i vinter då *suck*

Håller med pinky att storleken inte alltid stämmer. Min häst tex har 2or, men helt runda sådana och de guldskor jag gör passar inte alls hans framhovar, de är för smala..

Liknande trådar

Hästvård Hovslagaren var här igår. Han hade sin praktikant med som varit med ett par gånger förr. Hen går sista terminen på...
Svar
19
· Visningar
1 227
Senast: TinyWiny
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 374
Senast: Edla
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Ok varning för långt och veligt inlägg här nu, men behöver få skriva av mig känner jag. Kanske att när jag ser saker och ting på pränt...
Svar
14
· Visningar
1 382
Senast: Görel
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 457
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix
  • Bildtråd