Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Diabolical_Kitten skrev:Men var det dåligt/bra läder?
För det här är ju ganska dåligt läder, och jag tror det är därför det blev så mörkt. För hon som hade tränset sa att hon la det i en kasse med ekol och lät det ligga där i några timmar.
Det är just så man inte ska använda läderolja av något slag. Tacka fanken för att lädret blev mörkt. Om du är orolig för att lädret ska mörkna - använd inte olja alls utan bara läderbalsam. Det ger inte samma mjukgörande effekt som oljan, men skyddar ändå lädret mot fukt etc.Diabolical_Kitten skrev:Men var det dåligt/bra läder?
För det här är ju ganska dåligt läder, och jag tror det är därför det blev så mörkt. För hon som hade tränset sa att hon la det i en kasse med ekol och lät det ligga där i några timmar.
Diabolical_Kitten skrev:Uppdatering....
Smörjde tränset idag med mitt passierbalsam... Det mörknade bara litegrann och det var görfint... Så red jag med det... Och när jag hoppade av råkade hästen trampa på tygeln, och LÄDRET går av! Lådret går itu och hela tränset ramlar av och där står jag med en lös häst som har en tygel intrasslad runt benet.....
Aldrig mer Classic träns säger jag bara.....
Förmodligen är lädret av så dålig kvalitet och har drabbats av torröta när det har hängt på Ekos eller Hansbos lager...
Diabolical_Kitten skrev:Jag har det tränset med vita sömmar som går rakt över pannband och nosgrimma.
Vad kostar den cremen då?