Skötsel av Oster Klippmaskin.

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Doneloge
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 5 591
D

Doneloge

Ja, nu är det så att jag fått för mig att använda lite olja i min klippmaskin, men vet inte hur man gör :o. Jag drog fram instruktionsboken, men förstår inte bilderna. Klippskären smörjde jag med "Clipper and blade lubricating oil", men är det den andra tuben "Electric klipper grease" som man ska ha i "motorn" och vart exact ska man ha i det?

Hur brukar ni göra med era klippmaskiner? Vad smörjer ni in de och vart, hur ofta?

Sv: Skötsel av Oster Klippmaskin.

HAHA, då är jag inte ensam om att inte förstå bruksanvisningen? :p Tur det... Får hoppas på att ngn snäll människa orkar hjälpa oss :)!

Haha ne jag fattar ingeting av bruksanvisningen och att jag lyckats dränka den i smörjolja gör ju inte saken lättare!:angel:

Låter bekant, fast jag dränkte bara klippskären :p! Kanske får palla mig förbi en butik och ta reda på hur man gör istället ;)!

Hejsan jag har en A5 oster som jag brukar plocka isär själva bladet sidvägs och sedan gör man rent och smörjer med oljan. (det kan vara lite trixit att få isär och sedan få ihop den) Jag tar självklart av bladet från maskinen innan jag gör det. Sedan brukar jag ta en tandborste och borsta rent hela fästet på maskinen. Jag har haft den i sju år och den funkar än.

Ja, det är ju en bra idé. Jag brukar dammsuga skäret och maskinen efter användning :o, men det fastnar säkert hår som även den inte får bort... Ska se om jag får isär skäret nästa gng jag använt det. :)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31
  • Oseriös avel 2023

Hästrelaterat

Tillbaka