Skottkärra

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare albasanis
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 1 031
A

albasanis

Då det har blivit fler boxar att mocka funderar jag på att införskaffa en ny skottkärra. Min lilla rymmer bara 90 liter och den jag funderar på rymmer 180 liter om jag minns rätt. Gjord i nått hårdplast-liknande material. (Från Järnia) Kostar 1600:-

Värt pengarna eller är dessa värdelösa?

Sv: Skottkärra

Om det är den jag tror, dvs två-hjulig, har den några fördelar, den går att köra med en hand och den rymmer myyycket, alltså blir det inte så många promenader i omgivningarna till dygnstacken. Nackdelen är att den är bökig att tömma!
//marti

Mmmm....det blir lätt tungt men det beror ju lite om man har en gödselstack med uppförsbacke eller inte.
Såg i någon katalog...någongång... :angel: ....en som var motordriven, såg för övrigt ut som en helt vanlig!!!!!
Tänk om man vrider på gasen och inte hinner med???? :rofl:

Göra en egen påbyggnad? Ngt som jag funderar på. Normalt så klara min 90litare gott och väl mina tre hästar, oftast så tar det två dgr att fylla den. Men ibland vid mer innevistelse eller ngn av djuren fått fnatt (som en utpilld hink) skulle det vara mkt trevligt med större skottkärra.

Liknande trådar

Anläggning Behöver hjälp att förstå hur detta ”omöjliga” kan ske! Min häst står i en utebox. Det är totalt två uteboxar som hör till stallet, så... 2
Svar
39
· Visningar
3 979
Senast: jemeni
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef... 2 3
Svar
42
· Visningar
3 157
Senast: Thaliaste
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite... 2
Svar
27
· Visningar
8 984
Senast: tuaphua
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela... 2 3
Svar
57
· Visningar
11 880

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Blandraser och renraser
  • FÅRtråden

Hästrelaterat

Tillbaka