skrikig kattunge

I

Icebabe_1

som några vet skaffade jag hem en kattunge hona åt min vuksna katt efter Nemouse död.
Nu är det så att under dom her två veckorna går hon å skriker hela tiden,förutom när hon sover,det är högt och jobbigt skrik hon gör.
vi trodde hon var jämt hungrig och passade på extra noga med maten,hon skriker medans hon äter,så vi trodde hon karnsje hadde mask,så vi avmskade henne,hon skriker när hon är på toa,Vi trodde hon hadde problem med toabesöket,och kollade på när hon gjorde ifrån sig,men inga problem der inte.nu behöver vi fler tips om vad som kan vara fel,veterinär är ringt,dom sa att sådant är normalt,det går över när vi katrerer henne,ÄR det verkligen normalt att en hona kattunge går så her å skriker???hon är nu 11 veckor. :confused:
 
Har haft massa kattungar och aldrig varit med om att de går o skriker :confused:
 
Tidig löpning? Söker uppmärksamhet? Letar efter sin familj (mamman och de andra kattungarna)? Bara allmänt pratsam? Pratar med osynliga kompisar? Vill bara berätta att hon finns?

Min kise (kastrerad hankatt, 2,5 år gammal) ylade också en del när han var yngre - och gör fortfarande. Han talar gärna om när han är på väg till lådan och när han är färdig, och han pratar med sina osynliga kompisar i hörnen också. Han har femtielva olika sorters ljud för sig som han använder till oss, och varje ljud betyder någonting (t.ex. "hej", "har saknat dig", "vill leka", "är hungrig", "skitnödig", "färdig!", o.s.v.), och utöver det så kan han ibland ligga i ett hörn och gnälla bara för att berätta att han finns, alternativt prata med sina osynliga kompisar som ofta håller till i samma hörn. :devil:

Jag förstår att det kan vara jobbigt, men jag tror inte att det är något farligt. Kanske går det över om ett tag, när hon är mer hemastadd, elelr - som vet. säger - när hon kastreras.

(Jisses så'na ljud vår förra kise hade för sig när hon löpte!!!)
 
Jag skulle ta katten till en veterinär! Den kan ju faktiskt ha ont någonstans.
min kissetjej är rätt skrikig,men det är endast när hon ska leka .Hon apporterar, jag kastar sladdstumpar - hon springer och hämtar och så ska vi helst hålla på timvis :crazy:)
 
nä,ont har hon inte,då skulle hon inte va i taket hela tiden eller i gardiner.
men jag funderar starkt att ta in henne,men på telefon med min vet. tycker hon inte att jag behöver det.
 
sin familj letar hon inte efter,för blacky har blivit hennes pappa ( som låter henne tutta på han)
kan hon löpa vid 11 veckor?näää-
uppmärksomhet kan stämma,för pratar man till henne när hon skriker,så svarar hon med ett ennu högre skrik.
:confused:
 
kan hon löpa vid 11 veckor?näää-
Vilken ras är det? Vår första katt hade siames i sig... Hon började löpa tidigt, och löpte MYCKET!!!!

uppmärksomhet kan stämma,för pratar man till henne när hon skriker,så svarar hon med ett ennu högre skrik.

Kan inte låta bli att vara lite avis och tycka det är sött - jag :love: :love: pratiga katter!
 
Man ska ju egentilgen inte ta en kattunge föränn de uppnått tolv veckor och eftersom hon är 11 veckor nu och du haft henne i 2 veckor så var hon 9 veckor då du fick henne! Att hon "snuttar" kan också bero på att hon tagits för tidigt, men nu är ju skadan redan skedd och det är ju bara att hoppas på att hon blir tryggare framöver!
 
jag vet inte vilken ras det är,hon är blandat av okänd familj,mamman är hemtat i ett katthem och ser ut som en vanlig huskatt,men veldig spetsigt ansikt,nått missy har også fått.
pappan är okänd.men han var grå,då mamman var svart/brun,och missy har blivit grå/bers.
visst är det sött med en pratig katt,men det kan bli veldig drygt
 
jo,pyret88 sa det till mig att dom skall vara äldre när dom tas från mamman,tyvärr blev det ju att vi fick henne vid 9 veckor,hon var den sista av kullen som var kvar,alltså dom andra var redan borta.

blacky har blrjat avvänja henne nu från snuttingen har jag sett,hon får bara snutta fåtal gånger om dagen nu,andra gånger avvisar han henne,så han har typ blivit surrogatpappa eller vadm an skall säga.......duktig är han men tycker synd om hans tuttar.men så lenge han godtar det så är det inte mycke att göra åt.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag ramlade ner i en liten mental grop i helgen. Jag blev bara så förbannat trött på och uppgiven över min hälsa. Jag försöker annars...
Svar
0
· Visningar
1 226
Senast: cassiopeja
·
Kropp & Själ Och man egentligen mest känner sig fånig? Egentligen har det här väl hållt på av och till sedan några år tillbaka men mest de senaste...
Svar
3
· Visningar
3 064
Senast: Meggan
·
Hästvård Varning för sjukt långt inlägg!! Håller på och ältar.. Har varit på återbesök hos vet idag och hästen är fortfarande halt. Jag...
Svar
19
· Visningar
4 954
Relationer Mina tankar och känslor är ett enda stort kaos och jag fungerar inte normalt i dagsläget. Jag behöver input, råd och pepp ifrån er kära...
2
Svar
32
· Visningar
8 870
Senast: lilstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kemisk kastration?
  • Uppdateringstråd 29
  • Katter och spädbarn

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp