Skrikperiod-hur fasen står man ut?

• Småbarn
  • Trådstartare Trådstartare Mirre
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 11
  • Visningar Visningar 3 923

Mirre

Trådstartare
Isak en riktig trotsperiod nu och skriker högt, gällt och länge åt allt.
Minsta lilla som går honom emot så blir det gallskrik.
Även när han är glad och leker så skriker han dessa höga gälla ljud som bara skär i öronen. Säga åt honom är totalt meningslöst.

Just nu skriker han för att jag råkade sätta mig ner:grin: suck
Dock gick det visserligen över på en gång men ändå.
Igår skrek han för att han inte fick peta på taket. Men jag kan helt enkelt inte lyfta honom så högt.

Vad gör man?

Sv: Skrikperiod-hur fasen står man ut?

Ignorerar man sätter han sig och dunkar huvudet i stolar, dörrar, golv osv för att få uppmärksamhet. Sitter han i stol, vagn så kastar han sig bakåt istället och slår huvudet på så sätt

Åh, jag tar också gärna emot tips .... även glädjeskriken när hon leker är bara sååååå hemska. Mammas öron orkar inte så mycket oljud :D

Och så pillar hon med sina leksaker som inte gör som hon vill (ex. Megablocks som inte vill passa ihop) så skriker och gråter hon frustrerat. Och jag vet inte om jag skall göra något eller låta henne vara - man vill ju liksom trösta och visa och hjälpa, men hon måste ju få bli arg och frustrerad innan det klickar hur man gör. Efter mycket om och men lyckas hon ju. Så jag försöker stänga av öronen i såna fall.

Och argskriken är oftast korta och intensiva - de är lättast faktiskt ;)

Emil är inne i precis samma period, och extra roligt är det att skrika då man är på affären. :crazy:

Jo men man ignorerar inte bara. Man ignorerar skrikandet. Sedan avleder man uppmarksamheten, och omriktar den pa nagot nytt. Funkar det inte att saga t.ex. (med over-entusiastisk rost :D) "TITTA DAR! Vilken spannande! Ska vi leka med den ett slag?" Alt ga ut utomhus en stund, vad som nu funkar bast.

Det funkar på Elina. Men hon trotsar liksom inte, hon bara låter. Jämt. Så öronen blir trötta, och resten av mamma med. Pust.
Tur att hon är lätt att få på andra tankar. Däremot är det hopplöst att få något gjort, tömma diskmaskinen eller så. Då är hon överallt och tittar man inte till 100% på henne kommer argskriket :D

Jag har fått för mig att be henne använda ord istället. Å andra sidan är det enda ord hon kan 'katt', och det kanske inte är det hon vill ha fram :D

Skönt att man inte är själv att ha skrikiga barn.:D

Knapplån

Min dotter skriker glädjeskrik ibland men jag blir faktiskt glad av dem (även om de kan skära i öronen). Härligt att se sån glädje (men kanske inte dagarna i ända...). På dagis säger de att man bara får skrika när man är utomhus och det verkar barnen klara att förstå från tidig ålder (vet inte hur gamla era barn är).

Det är mycket frustration som måste få komma ut, jag vill gärna tro att vi sluppit en del frustration eftersom min dotter lärt sig babytecken sedan hon var ca 11 månader (till att börja med något enstaka tecken men sen fler och fler), då har hon i alla fall kunnat uttrycka enkla saker!

Mirre: Vad roligt det är att läsa din trådar eftersom våra typ är exakt lika gamla. 90 % av alla gånger har jag själv suttit och funderat på att skapa exakt samma tråd !! Tänk vad lika och olika våra barn är...

Mirre: Vad roligt det är att läsa din trådar eftersom våra typ är exakt lika gamla. 90 % av alla gånger har jag själv suttit och funderat på att skapa exakt samma tråd !! Tänk vad lika och olika våra barn är...

Haha samma här :D
Lustigt att de har samma perioder, så ... Jag tror Mirres son och min dotter är födda samma dag till och med :)

Vad kul!:D
Isak är född mån 2 april.

Elinkan: Hehe ja det är kul och se sådant

Liknande trådar

Hundhälsa Tidigare ikväll råkade jag och min sheltievalp (snart 4 månader) ut för en incident ute på gården. Grannens stora unghund kom farande... 2 3
Svar
57
· Visningar
4 234
Senast: Raderad medlem 94602
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag stöter på en del vilda djur i skogarna där jag bor. De flest har jag fått nåt slags förhållande till och vet på ett ungefär hur de...
Svar
1
· Visningar
2 191
Senast: Luff
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Inspirerad av Magianas blogginlägg om HSP – ”etiketten” Highly sensitive person = högkänslig personlighet – så började jag fundera över...
Svar
0
· Visningar
840
Övr. Hund Mest troligt har hon fått sig en smäll igår under promenaden med en bekant och hennes två schäfrar. Hon är otroligt smärttålig så då sa...
Svar
6
· Visningar
1 157
Senast: Aningsfull
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Dalmatiner
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈