Skrittäcke/ridtäcke

Terja

Trådstartare
Krav:
  • Tål regn, inte bara dugg utan REGN.
  • Mycket reflexer så man syns
  • Knäppning framför sadeln
  • Ej fodrat så man kan använda det även när det inte är jättekallt.

Det ultimata skrittäcket skulle haft fodring som man kan plocka bort då man inte behöver det... :banana:

Någon som vet vart det finns? :idea:

Sv: Skrittäcke/ridtäcke

Bucas borde klara regn. Lite fodrat. Sen om du vill ha mer fodring så lägger du bara ett annat skrittäcke eller ländtäcke under.

Ok, har kollat lite och sett att det finns riktigt bra skrittäcken. Men många har foder... Så det blir nog att man får köpa ett regn och ett fodrat. Tack för tipset! :)

Det ultimata skrittäcket skulle haft fodring som man kan plocka bort då man inte behöver det... :banana:

Borde man inte kunna köpa ett regntätt o ett i fleece, o sen sy fast kardborre i kanterna?! Då har du ju ett som du kan ta av, så slipper du lägga på 2 täcken varje gång. :idea:

Jo jag funderar på det. Men jag och symaskinen är inte alltid bästa kompisar... ;)

Liknande trådar

Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 523
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna... 2
Svar
23
· Visningar
2 646
Senast: Stergo
·
Relationer Jag har en nära anhörig, pensionerad sedan drygt tio år, som ibland har så extremt hårda övertygelser om hur saker ÄR. Jag skriver milda... 2
Svar
36
· Visningar
4 335
Senast: skiesabove
·
Anläggning Jag står i ett stall där vi har en mycket gammal ridbana. Nu har vi börjat fundera på om det går att fixa till ridbanan. Jag har läst...
Svar
1
· Visningar
1 692
Senast: warg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Oseriös avel 2023
  • Artfex S