Skriva på svenska???

K

KHARISHNA

Jag har en hemsida på 20megsfree.com som är en amerikansk webbserver och där kan jag inte använda svenska tecken, åäö, vilket är mkt irreterande är det någon som vet hur man kan göra så att datan förstår att jag vill använda svenska?

Tack på förhand Agnes
 
I html koden skrivs t ex &auml istället för ä:
å...&aring.....Å &Aring
ä...&auml.....Ä &Auml
ö...&ouml.....Ö &Ouml
 
Bara en snabb fundering! Jag har använt ett ställe som heter 100megsfree, jättebra support och annat! Dock - de tillåter inte websidor på annat språk än engelska. Orsaken till detta är att de inte vill ha porr, rasism eller dylikt på sidorna och det är ju svårt att hålla koll på om man inte förstår språket.
Om nu 20megs är relaterat till 100megs på nåt sätt så kan ju regeln om endast engelskspråkiga sidor finnas där med. Kanske bäst att kolla upp?

Mvh Cissi
 

Liknande trådar

  • Artikel
Radannons Vi gör en serie för UR med kortfilmer på 9-10 minuter där vi möter idrottande barn/ungdomar från 9-10 år upp till 15-16 år - kids som...
Svar
0
· Visningar
793
Senast: Filmare UR
·
Övr. Barn Jag skulle behöva lite tips på julklapp. Det är till min systers son som är 8 år. Han säger att han vill ha "en sån låda med experiment...
Svar
5
· Visningar
652
Senast: Tilly_85
·
Kropp & Själ Det här med parfymer. Hur vet man vilken man gillar när man sniffar på någon i en parfymaffär som luktar av alla andra parfymer? Och hur...
2 3
Svar
50
· Visningar
2 119
Senast: Sassy
·
Kultur Jag läser mycket böcker (främst fantasy och romance), och har under flera år använt Goodreads för att spara vilka böcker jag vill läsa...
2
Svar
23
· Visningar
1 197
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp