Skrivskyddat

MinIan

Trådstartare
Jag försöker radera en mapp som är skrivskyddad, men det går inte. och jag går in på egenskaper och avmarkerar skrivskyddat. och trycker på OK, men den är fortfarande skrivskyddad.

hur ska jag göra för att kunna radera den?

Sv: Skrivskyddat

Det kan vara klurigt ibland. Finns det några filer i mappen? Om ja så är det förmodligen en av filerna som är skrivskyddad och därmed går inte mappen att ta bort helt. Ta bort några filer i taget tills du kommer till den skrivskyddade filen, avaktivera skrivskydd och ta bort. Gör om tills alla filer är borta.

Om det inte finns några filer alls i mappen så vettefan, haft så en gång, gick inte att få bort den alls :crazy:

jag har en mapp i den mappen, men båda är helt utan filer. för jag har flyttat bilderna som det handlar om till en annan mapp.

och då blev ursprungsmappen kvar helt enkelt. och jag tröck på delete, men det gick inte.
och jag avmarkerade skrivskyddet på båda mapparna. men kollade jag strax efter så var dom fortfarande skrivskyddade :confused:

det är ganska störande å ha en massa tomma mappar som bara finns, men som inte används :p

för det är på min externa hårddisk.

Ja du, sitter du på vista?
Isåfall kan du testa att högerklicka på den externa hårddisken i Den här datorn, välja Egenskaper, välja fliken säkerhet (tror jag det är) och kolla så du har alla behörigheter till att ändra saker på hårddisken och eventuellt göra ändringar så du får det.

Annars har jag slut på idéer :(

nope, har XP..

kollade nu, det finns ingen flik på externa som heter säkerhet :confused:

undra vad som är felet.

uppskattar att du försöker hjälpa mig :bow:

Senast ändrad:

nu lyckades jag radera mapparna.

jag tänkte såhär. "nu gör jag ett sista försök"
jag gick in i en mapp, och så fanns det en mapp där i, högerklickade och tog bort skrivskyddet och så tröck jag verkställ istället för bara ok.
så gjorde jag samma sak i den första mappen, tröck verkställ och så kom det upp en ruta som frågade om jag skulle avmarkera skrivkyddet i bara den ena mappen eller alla andra underliggande mappar och filer också. och jag valde ju alla, såklart. och så ok.

så tröck jag bara på delete. så försvann den :banana:

förut avmarkerade jag bara skrivskyddet och tröck bara på ok. kan det göra så mycket skillnad?

Tack för din hjälp :bow:

Senast ändrad:

Skillnaden mellan Ok och Verkställ är väl egentligen bara att Verkställ låter dig fortsätta arbeta med rutan uppe medan Ok gör samma sak fast stänger ner rutan.

Kul att det löste sig!:bump:

Liknande trådar

IT & mobiler Det enda jag får fram när jag googlar är att man ska trycka ALT+ 2016 men det funkar inte. Min dator (hp) går bara in på spara... 2
Svar
21
· Visningar
895
Senast: Enya
·
IT & mobiler Jag är så otroligt missnöjd med hur både Gmail och Outlook sorterar mail! Fattar inte om det bara är kassa inställningar (tycker jag...
Svar
16
· Visningar
741
IT & mobiler Försöker hitta information om hur man utan att blockera en person kan ställa in så att man inte får några notiser från den människan...
Svar
3
· Visningar
518
IT & mobiler Min IPhone SE är bara ett år gammal. Tyvärr har telefonen den sista månaden börjat frysa fast. Inte hela tiden, men ibland. Ibland när...
Svar
0
· Visningar
236
Senast: ufot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka