Skuldsanering

ooorkarintemer

Trådstartare
Är det någon här som levt genom en skuldsanering och kommit ut på andra sidan? Vill gärna veta allt, hur lång tid tog ansökan osv...

Hur stor skuld hade ni innan? (om ni vill berätta)

Eller någon som har ansökt om sanering men inte fått beviljat? Vad var orsaken isf?

(Gammal användare som inte orkar vara sig själv just nu)
 
Jag har tagit mig ut på andra sidan av ett skuldberg som inte gick att hantera. Jag fick inte skuldsanering när jag sökte om det och nu är det så länge sen att jag inte kan minnas orsaken. Till slut fick jag hjälp med att samla ihop bilden, förhandla med fordringsägarna och banken. Att ha kommit ut på andra sidan har verkligen gett mig ett nytt liv.

Det går bra att PMa om du vill ha mer specifika råd eller pep.
 
Japp, det tog inte så lång tid med ansökan, tog hjälp av snäll bukefalist. Det är två år sedan avslut nu i dagarna :)

Originalskulden var inte så hög men räntorna var ”galna”.
Hoppet lever! Jag har både höga skulder och galna räntor.. :banghead:

Ska prata med en skuldrådgivare nästa vecka och hoppas att det känns lite mindre förvirrat efter det..
 
Sökt, ej fått beviljad för att de anser att jag kan betala av skulden inom 30 plus år.
Skulden är runt 450 000
De hittade på en löneförhöjning som chefen dog av skratt när han hörde om det.
Det lät mindre bra.. vår löneförhöjning frös inne i år pga corona så får väl se vad de säger.
 
Fyvad jobbigt för dig.

Jag har inte gjort skuldsanering men när jag gick isär från förra sambon hade jag skulder upp över öronen,KF var inte och drog från min lön.

Min mamma blev kontaktad och allt vevades upp. Hon hjälpte mig med att bli kvitt en skuld sen kunde jag börja nysta i resten. Tog några år och var riktigt tungt men man kommer igenom.

Stor styrkekram!
 
Den 10 juni förra året, alltså ganska precis ett år efter att jag startade tråden så fick jag äntligen tummen ur och kontaktade en budget- och skuldrådgivare. Jag fick så bra hjälp och hon formulerade ihop en väldigt bra ansökan. Sen har det varit en evig väntan med ångest och dåligt mående..

Men idag blev det beviljat! 🙌🏻😭🥳😍 En väldigt stor sten har lyfts från mina axlar! Bara det där att inte gå minus varje månad är en sån sjuk befrielse! 💪🏻😂
 
Den 10 juni förra året, alltså ganska precis ett år efter att jag startade tråden så fick jag äntligen tummen ur och kontaktade en budget- och skuldrådgivare. Jag fick så bra hjälp och hon formulerade ihop en väldigt bra ansökan. Sen har det varit en evig väntan med ångest och dåligt mående..

Men idag blev det beviljat! 🙌🏻😭🥳😍 En väldigt stor sten har lyfts från mina axlar! Bara det där att inte gå minus varje månad är en sån sjuk befrielse! 💪🏻😂
Härligt att höra! Jag har ju en hel del med andra myndigheter att göra i jobbet, och otippat nog är faktiskt kronofogden de bättre att ha att göra med.
 
Den 10 juni förra året, alltså ganska precis ett år efter att jag startade tråden så fick jag äntligen tummen ur och kontaktade en budget- och skuldrådgivare. Jag fick så bra hjälp och hon formulerade ihop en väldigt bra ansökan. Sen har det varit en evig väntan med ångest och dåligt mående..

Men idag blev det beviljat! 🙌🏻😭🥳😍 En väldigt stor sten har lyfts från mina axlar! Bara det där att inte gå minus varje månad är en sån sjuk befrielse! 💪🏻😂
Så härligt! :heart
 
Den 10 juni förra året, alltså ganska precis ett år efter att jag startade tråden så fick jag äntligen tummen ur och kontaktade en budget- och skuldrådgivare. Jag fick så bra hjälp och hon formulerade ihop en väldigt bra ansökan. Sen har det varit en evig väntan med ångest och dåligt mående..

Men idag blev det beviljat! 🙌🏻😭🥳😍 En väldigt stor sten har lyfts från mina axlar! Bara det där att inte gå minus varje månad är en sån sjuk befrielse! 💪🏻😂
Härligt att höra och roligt med en uppdatering. Lycka till 😃
 
Den 10 juni förra året, alltså ganska precis ett år efter att jag startade tråden så fick jag äntligen tummen ur och kontaktade en budget- och skuldrådgivare. Jag fick så bra hjälp och hon formulerade ihop en väldigt bra ansökan. Sen har det varit en evig väntan med ångest och dåligt mående..

Men idag blev det beviljat! 🙌🏻😭🥳😍 En väldigt stor sten har lyfts från mina axlar! Bara det där att inte gå minus varje månad är en sån sjuk befrielse! 💪🏻😂
Grattis! Då är det bara att pina sig genom saneringsåren och sen är du fri. :)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
1 543
Senast: MML
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
10 189
Senast: Enya
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
3 781
Senast: Sasse
·
Hemmet Mina tankar går bara runt just nu när det gäller boende. Jag har sålt min villa och ska flytta i årsskiftet. Jag har en hyreslägenhet...
2
Svar
35
· Visningar
3 860
Senast: kolblakkur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp