Bukefalos 28 år!

Skumma arbetstider - någon idé att bli medryttare?

Totola

Trådstartare
Jag har redan en medryttarhäst skulle man kunna säga, fast egentligen handlar det om att sporadiskt hjälpa till med en häst som jag tidigare ägt själv, för att avlasta tidigare ägaren (från början för att hon inte hade tid att motionera honom så ofta hon ville i samband med igångsättning).
Nu verkar hon vilja skaffa en "riktig" medryttare som har fasta dagar och åker ut ett par gånger i veckan. Vilket jag förstår, för nu t ex har jag inte pallat åka ut till stallet mer än en gång på ungefär en månad, och även innan blev det max en gång i veckan i snitt.

Mina arbetstider lyder: Jobba tidigt en vecka, må-fre "vanlig" arbetsvecka, slutar 16:30, nästa vecka halvtidigt men bara 4 dagar, slutar 18:15, nästa vecka sent och 6 dagar, slutar ca 21:30. Denna vecka är det bara den lediga dagen som det går att ta sig ut till stallet eftersom det blir för tidigt att ta sig ut innan man börjar jobba och alldeles för sent efter. Veckan då jag slutar "halvtidigt" är det också mest på helgerna och den lediga dagen det går att åka ut om man är beroende av bussar.

Så min fråga: Vill de som söker medryttare ha fasta dagar och veta att medryttaren alltid kan åka ut lika många gånger varje vecka?
Eller tror ni det skulle fungera att åka ut en gång var 3:e vecka och 2 gånger övriga veckor fast olika veckodagar nästan varje gång? :crazy:
 
Sv: Skumma arbetstider - någon idé att bli medryttare?

Jag är ju hästägare, och jobbar skift.. Jag vill nästan ha en medryttare som kan variera dagar. Min medryttare rider en dag i veckan just nu, och den dagen varierar från vecka till vecka.

Bara du är öppen med din arbetssituation så ska det nog gå att lösa.
 
Sv: Skumma arbetstider - någon idé att bli medryttare?

Prata med ägaren och fråga! Både jag och min medryttare jobbar knasiga pass och veckans alla dagar, så några fasta dagar går inte. Vi gör såhär; min medryttare skickar innan början av varje månad ett mail till mej med tider hon vill ha min häst (oftast 2 grr/vecka, ibland bara en) och jag skriver sen upp dem i min almenacka. Är det en dag jag jobbar; bra, då får jag sova lite extra länge! Är det en dag jag är ledig; får jag helt enkelt ta mej i kragen och tvätta, diska och städa :( den dan istället... bra också då, egentligen...;) Det finns nog någon hästägare du kan få det att funka med!
 
Sv: Skumma arbetstider - någon idé att bli medryttare?

Jag har medryttare till min valack och jag vill ha fasta dagar som jag vet att min medryttare kommer ut på. Hon rider 2 dgr i veckan och de dagarna kan jag knappt ta mig till stallet själv eftersom jag är hemma sent. Det är en trygghet för mig att veta att min medryttare kommer de dagar vi bestämt och att jag slipper fundera över det!

Men det finns säkert de som inte är i jätte stort behov av en medryttare men tycker det är skönt att ha någon som kommer ut lite då och då och avlastar!
 
Sv: Skumma arbetstider - någon idé att bli medryttare?

Absolut! Det finns nog en hästägare som skulle passa med dessa varierade tider preis som Carran82 säger, det är bara till att vara öppen med det och prata om det, lycka till!
 

Liknande trådar

Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 318
Senast: Mabuse
·
Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 248
Senast: Cambrie
·
Hästhantering Hej! Jag har en medryttarhäst som jag haft nu i 2 år. Han är en rätt kraftig connemara, 10 år och importerad från Irland. Jag tror att...
Svar
15
· Visningar
2 842
Senast: Sel
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 824
Senast: Lhas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp