Skumma rödingar i ödeskogens skogar

Gnist

Trådstartare
Ja, vad får man inte "offra" för sina vänner som inte har egna jaktmarker??

Jo en stund på den egna jaktmarken, fotandes unghundar under jaktträning = helt klart ok göra emellanåt, även om det inte är min typ av hundar, eller min typ av jakt ;)

DSC_0534.jpg


DSC_0537.jpg


DSC_0618.jpg


DSC_0228.jpg


DSC_0526.jpg


DSC_0533.jpg


Trevligt att se att det även i de sk "showsettrarna" finns en hel del anlag kvar på sina håll.

Ungtiken som är på bilderna här ovan hittade faktiskt åt en kull med järpar i dag. Inte de enklaste fåglarna att stöta på under jaktträning, men hon markerade dem i alla fall och helt klart är hon värd att lägga ner mer tid på för jaktträningen.

Lite trång i söket ännu, men det är sådant som brukar ge sig med erfarenhet, rutin och skogsvana.

Ska bli intressant att se vad det blir av den framöver..
 
Sv: Skumma rödingar i ödeskogens skogar

Tack Ylva för dagens träning! Det måste vi göra om, men nästa gång har jag lillbuset kopplat om jag har båda med mig så att Nellie får jobba på riktigt! Jag är helnöjd med henne och det ska bli intressant att titta på hennes utveckling framöver..
 
Sv: Skumma rödingar i ödeskogens skogar

Vad är det som händer i ödeskogen, först blir du invaderad av förvuxna, äckliga dammråttor, varav en fick för sig att stanna, nu är det stora rödingar i ödeskogen.

Var ska detta sluta......
















Gnist skaffar en vavva :devil::idea:
 
Sv: Skumma rödingar i ödeskogens skogar

Alls icke!

Jag är bara lite för snäll ibland :eek:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Gråter du?
  • Aubergine
  • Dejtingtråden del 37

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp