skummt läte

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Nora_
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 888
N

Nora_

Min häst har sedan i slutet av augusti haft ett konstigt läte från nospartie, detta efter hon flyttat till nya stallet, det låter typ som när en människa försöker snyta sig men inte får något resultat eller typ som när nån satt fast snokremmen för hårt på en häst som arbetar... hon låter bara så här nångång då och då, och väldigt kortvarigt.. men någon som har någon ide om vad det kan vara?

Sv: skummt läte

Min undran...har du konsulterat en veterinär ? Om man är orolig över sitt djurs hälsotillstånd så kanske man hellre ska överväga vet än ett forum. Och helst om ingen svarar.

självklart har jag pratat med veterinären... jag är inte helt dum..
men hon sa att hon inte trodde det var något farligt å visste inte vad det kunde vara riktigt.. å det vore ju intressant om man visste iaf..

Varför tror du att vi här på buke har lättare att ställa diagnos utan att ha sett hästen, än veterinären som du konsulterat?

lättare har jag aldrig sagt. Min frågan var bara om nån kanske hade någon ide ? nån som kanske varit med om något liknande? För veterinären är bara människa och kan inte veta allt, så det kan lika gärna finnas andra hästmänniskor här ute ex. buke som har varit med om detta.. därför frågar jag... trodde sidan var till för att fråga om saker och ting, disskutera , dela erfarenheter osv..:smirk:

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag har ett ämne som jag gärna vill höra andras synpunkter kring då jag själv inte riktigt vet hur jag ska tänka, hittade ingen annan... 2
Svar
36
· Visningar
3 899
Senast: 13579vas
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Saker och ting har ju sin gilla gång här i livet, så efter skilsmässan så har jag börjat fundera på döden… ;) Kanske hjälpte det till...
Svar
8
· Visningar
1 461
Senast: Otherside
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 498
Senast: Edla
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat en hel del kring hur livet förändras, i bland relativt förutsägbart, och i bland åt helt oväntade håll. Jag förstår att... 6 7 8
Svar
151
· Visningar
21 255
Senast: Raderad medlem 147980
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka