skumt tangentbor :S

L

Lisa_

har nu under cirka två veckors tid haft lite problem med mitt tangentbord. Har en bärbar dator från HP, ungefär ett halvår gammal. Den har funkat utmärkt tills det att fn-knappen (den knapp man bla kan öka/sänka ljudet med, ni vet) på något sätt har hakat upp sig. Jag måste hålla nere fn-knappen då jag skriver, annars blir till exempel m 0.
Detta gäller endast bokstäverna och siffrorna, inte f-siffrorna. Ska jag höja ljudet måste jag hålla nere fn-knappen, därför tror jag inte att det är fel på själva tangentbordet. Det känns mer som en kortslutning, eller nåt :angel:

Jag börjar tröttna på det, och mitt stackars lillfinger är inflammerat av att behöva trycka ner den jädrans knappen hela tiden. Är det något jag kan fixa själv eller är det bara att skicka tillbaka datorn till återförsäljaren?


Förlåt för luddiga den luddiga förklaringen, jag är inte så bra på datortermer :D hoppas att någon förstår, annars får ni be mig förklara igen :P
 
Sv: skumt tangentbor :S

Är det m, j, k, l, u, i och o som blir tokiga? Om det är dem, har du nån knapp som heter NumLk?
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp