Skydd på löshoppande 2-åring?

pinky

Trådstartare
Elvira ska premiärlöshoppa i ridhuset på söndag!:D

Jag har planerat att sätta på henne strykkappor på frambenen, mest bara för att jag inte har en blekaste aning om hon kommer att bete sig eller hantera hindren. Sköter hon sig så skippar jag benskydden nästa gång helt enkelt, för jag vill inte använda skydden i onödan.

Är det überfjompigt och onödigt hönsmammigt eller är det normalt?

Hon verkar allmänt inte ha några jätteproblem att hålla reda på fötterna, men kan verka väldigt valpig och vinglig ibland, så jag vet inte...

Åsikter?

Sv: Skydd på löshoppande 2-åring?

Jag använder alltid senskydd fram på alla hästar jag hoppar, oavsett om de slår/stryker sig eller inte. Ser det som en billig försäkring.

Använder också alltid senskydd i fram på alla hästar vi hoppar. Skulle vara så knäckande med en allvarlig skada bara för man inte orkat sätta på några skydd. En billig försäkring...

Jag använder ALLTID senskydd fram och strykkappor bak. Löshoppar jag på vintern när hästen är broddad (ja, jag har brodd i även i ridhuset) har jag även boots runt om.

Strykkappor på frambenen skyddar inte böjsenorna från slag från bakbenen, jag skulle alltså inte använda det. Det finns billiga senskydd=billig försäkring mot skador.

Alltid skydd! finns ingen anledning att inte ha det! bättre att ha det är att inte ha det ifall nått händer!

Jag har alltid skydd på min häst när jag hoppar!!:)

Liknande trådar

Utrustning *osäker på om jag lagt rätt, då den inte är helt "ren" utrustningsfråga men samtidigt tyckte jag inte att den passade in någon...
Svar
12
· Visningar
2 368
Senast: WildHorse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka