Skynda Långsamt heter det väl??

Zandrizen

Trådstartare
Lämnat min fyr åring på foder till en jätte bra tjej. De trivs verkligen ihop. Glad att jag hittade någon som ville ta sig an ponny skrället. Men... Hon har haft ponnyn (maxad D) i ca tre veckor nu och har redan hoppat bana på 70cm med nöd o näppe... Vi hade aldig hoppat med henne innan. Inte mer än att ha sprungit med henne över ca 40-50cm typ tre gånger. Då hon stannat. Skynda LÅNGSAMT heter det väl?? Ska man låta detta va eller? Ryttare o ponny passar ju väldigt bra ihop annars. Finns få som orkar med den ponnyn när hon sätter den sidan till....

Hej, ja skynda långsamt! Ok att hon klarar det ( hästen alltså ) men leder, muskler och allt inuti måste byggas upp långsamt och sen gäller det ju inte hur högt hon hoppar utan med vilken teknik. Ta det lugnt och satsa på att få en hållbar häst än en som går i sönder i framtiden är mitt råd. Det är ju trots allt din häst, be henne läsa en bok om hur man arbetar en häst och vilka moment och ordning på genomförande som rekomenderas. Hästen ska ju hålla till den är minst tjugo i alla fall och inte sex...

Liknande trådar

Hästmänniskan Hejsan allihopa!! Jag och min pojkvän har precis bestämt oss för att flytta ihop. Vi har varit ihop ett tag och så, och nu ska vi...
Svar
13
· Visningar
1 743
Anläggning Är så i valet och kvalet om vilket beslut att fatta. Har älskat hästar hela livet men som barn blev det "bara" ridskola då föräldrarna...
Svar
8
· Visningar
3 011
Senast: Efwa
·
Träning Hej! Jag tänkte fråga er andra om ni skulle kunna hjälpa mig, Det är så jag älskar verkligen att hoppa och har tävlat upp till 70cm på...
Svar
0
· Visningar
833
Hästhantering Jag och en vän tog hem två ponnyer några veckor i somras av flera olika anledninga. Ponnyn som min kompis red var en maxad d-ponny, sex...
Svar
1
· Visningar
2 581

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka