Skypa, webcam

PrittePuff

Trådstartare
min mor har önskat sig en webcam så hon kan skypa och tyckte att hennes "datorintresserade" dotter kunde fixa det.
Men nu är det så att jag har aldrig skypat så jag vet inte egentligen vad som behövs idag??? :o

Om man köper en webcam idag är det inbyggt mmicrofon och högtalare i dom då?
Räcker det med en sån och programmet skype för att kunna skypa? :D

(Första gången jag känner mig nollad på tekniksidan, men jag har aldrig varit intresserad av skype )

Sv: Skypa, webcam

De flesta webbkameror är det mikrofon i, men inte alla. Har aldrig stött på någon med inbyggda högtalare dock. Har hon en bärbar dator/laptop kan det möjligtvis finnas inbyggd kamera och mikrofon beroende på modell, alltid högtalare.

Jag rekommenderar dock ett headset men mic, smidigast tycker jag. Bättre ljud och alla i omgivningen hör inte samtalet. Annars är det bara att ladda ner Skype, skapa ett konto, lägga till kontakter och börja snacka! Jättelätt!

Så headset med och en webcam, för att få det att funka ultimat.
Det är en gammal stationär dator.

Min dotter bor utomlands och vi skypar ofta. Jag använder min mobil. Perfekt eftersom jag då kan röra mig runt och visa henne saker när vi pratar. Också kan hon prata med och titta på sin hund som bor hos mig.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever... 2 3
Svar
50
· Visningar
7 807
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 437
Senast: Edla
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 4 5 6
Svar
111
· Visningar
17 899
Senast: Jahaja
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 967
Senast: Lhas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka