Bukefalos 28 år!

Slå till, eller inte?

Grålly

Trådstartare
Jag har hittat ett par begagnade Carlskrona Rider, brunt skaft med svart fot. Tjejen som säljer de vill ha 450 + frakt för de, har fått bilder och de ser ut att vara i riktigt bra skick faktiskt! Nu har jag bruna ridbyxor, och då ser det ju inte konstigt ut med bruna stövlar till. Men tänk så köper jag t.ex. ett par blå byxor sen, det funkar ju kanske inte med bruna stövlar? Okej, jag tävlar inte, och rider inte mer än i skogen så det är knappast någon mer än byborna som kommer se mig, men ändå.. Ska jag slå till eller leta efter ett par svarta?

En till grej.. Jag ska köpa en Freeform sadel, och vill ha en i naturfärgat kalvskinn. Men, då kom jag på en annan sak. Ska köpa en Grandeurpad till, och den finns ju bara i svart, brunt och vitt. Vitt tänker jag inte ha, smutsen syns så mkt. Men om jag köper en brun sadel, så måste jag ju ha brunt träns också. Jag ska ha ett sidepull, och hittar inget brunt sidepull som INTE har nosrem i rep. Endast svarta. Hittar jag inget sidepull i brunt så blir det svart sadel, svart träns, svarta benskydd, svarta boots och svart grandeurpad. Eller ser det konstigt ut om allting förutom paden är svart, och så har man en brun pad?
 
Senast ändrad:
Sv: Slå till, eller inte?

jag vet många som rider med bruna chaps och olika färger på byxorna och det ser inte dumt ut. själv har jag bruna shortchaps och brukar rida med blå ridbyxor...har faktiskt inte tänkt på hur det ser ut :D .. nej, men jag tror inte att det ser dumt ut iaf, och kan man rida med bruna chaps så borde man ju kunna rida med bruna stövlar.
Slå till du!!
 
Sv: Slå till, eller inte?

Jag hade nog slagit till, men kolla frakten så den inte blir sky hög :angel:
Jag rider också bara "ute" och tävlar inte så jag har ibland mina blå byxor och ibland mina gröna:crazy: ser ut som grodan kermit då. Hoppas bara inte hästen skrattar tyst åt mej:rofl:
 
Sv: Slå till, eller inte?

jag vet många som rider med bruna chaps och olika färger på byxorna och det ser inte dumt ut. själv har jag bruna shortchaps och brukar rida med blå ridbyxor...har faktiskt inte tänkt på hur det ser ut :D .. nej, men jag tror inte att det ser dumt ut iaf, och kan man rida med bruna chaps så borde man ju kunna rida med bruna stövlar.
Slå till du!!

Okej, tack! Måste bara övertala morsan och farsan att pröjsa.. :angel:
 
Sv: Slå till, eller inte?

Jag vet, måste titta frakten! Jag skickade iväg ett täcke på 4,2 kg som frakten inte kostade mer än 145 kr, så SÅ hög blir den nog inte.. Hoppas jag :D
 
Sv: Slå till, eller inte?

En till grej.. Jag ska köpa en Freeform sadel, och vill ha en i naturfärgat kalvskinn. Men, då kom jag på en annan sak. Ska köpa en Grandeurpad till, och den finns ju bara i svart, brunt och vitt. Vitt tänker jag inte ha, smutsen syns så mkt. Men om jag köper en brun sadel, så måste jag ju ha brunt träns också. Jag ska ha ett sidepull, och hittar inget brunt sidepull som INTE har nosrem i rep. Endast svarta. Hittar jag inget sidepull i brunt så blir det svart sadel, svart träns, svarta benskydd, svarta boots och svart grandeurpad. Eller ser det konstigt ut om allting förutom paden är svart, och så har man en brun pad?

Tänk att vi kan ha såna problem när vi ska handla till oss och hästarna:rofl:
För länge sen fanns det bara brunt läder, då hade dom inga såna här problem:D
Men om du bara fritids rider så är det inte så noga tycker jag. Jag har en svart sadel och både svart och brunt träns som jag skiftar mellan. Det går bra;)
 
Sv: Slå till, eller inte?

Men skärpning i storskogen. grått och blått eller vad det nu var blir bra. Loka hälsar.:D
 
Sv: Slå till, eller inte?

Men skärpning i storskogen. grått och blått eller vad det nu var blir bra. Loka hälsar.:D


Haha, det är viktigt att man ser lika professionell ut som man ÄR!
Skojade, men det är alltid roligt att vara snygg när man ska rida. ;) Hälsa tillbaka! Grålly hälsar också, hon har hoppat över stängslet och varit ute hela dagen.
 
Sv: Slå till, eller inte?

Tänk att vi kan ha såna problem när vi ska handla till oss och hästarna:rofl:
För länge sen fanns det bara brunt läder, då hade dom inga såna här problem:D
Men om du bara fritids rider så är det inte så noga tycker jag. Jag har en svart sadel och både svart och brunt träns som jag skiftar mellan. Det går bra;)

Vad bra, då säger jag att Bukefolket tkr att det är okej, ifall någon frågar :angel:
 

Liknande trådar

Utrustning Varning för novell! Min ponny/häst har världssvår rygg och vi hittar inget som ligger bra.... Han är nu ganska omusklad, speciellt...
Svar
17
· Visningar
3 845
Senast: lillamy73
·
Dressyr Lite nyfiken, vad har ni på er och era hästar på tävling? :D Ryttare Hjälm: Svart Samshield Shadowmatte (som borde bytts ut för länge...
Svar
6
· Visningar
1 952
Senast: Wilfa
·
Utrustning Jag har ett trasigt sidepull (det där bruna som finns på Hööks). Jag vill göra om det till träns. Jag använder varken käkrem eller...
Svar
14
· Visningar
1 120
Senast: hier
·
Utrustning Behöver lite input! Har en svart häst med frieser i sig. Vi kommer börja tävla dressyr i vår. Hon har brun sadel och brunt träns...
Svar
18
· Visningar
2 291
Senast: Amanda_F
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp