Släktforska på häst med okänd stam?

N

Natural

Hejsan, jag har ett korsningssto där hemma som är född 1990, jag skulle väldigt gärna vilja veta mer om hennes förflutna, hennes föräldrar och eventuella avkommor.

Jag har lyckats spåra henne tillbaka till 1997, men nu kommer jag inte längre än så. Där hade hon i alla fall blivit såld en auktion i össjö, jag tror det ligger i skåne. Jag har till och med ringt honom som höll i auktionen, men han kom inte ihåg någonting då han sålt så många hästar och han har inte skrivit upp någonting heller.

Jag vill verkligen komma vidare, men jag vet inte riktigt hur. Vad hade ni gjort? Finns det något sätt att komma vidare på, eller är det så att jag måste inse fakta att det kanske är lika bra att ge upp?

Tacksam för all den hjälp jag kan få!

Och jo, en sak till, om ni kanske vet några bra släktforskarsidor så får ni gärna dela med er :D
 
Sv: Släktforska på häst med okänd stam?

Du kan börja med att gå in under Hästannonser här på bukefalos, Hästar & ponnyar och lägg in en annons på efterlysningar.
Kanske du får något napp vart du kan söka vidare
 
Sv: Släktforska på häst med okänd stam?

hur stor stam har du? ingen alls? inget sto eller hingst namn alls? dessutom e det bra om hästen heter nått speciellt, lite lättare då? kan man får namn osv?
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Det är alltid svårt att skriva om jobbet då man har tystnadsplikt och alltid trampar någon på tårna. Dock vill jag ändå ventilera lite...
Svar
18
· Visningar
2 696
Senast: Zaria
·
M
Avel Hejsan! Den här tråden kanske redaqn finns men nu är jag lite för trött för att orka gå igenom alla ^^^ Det är nämligen så att jag har...
Svar
12
· Visningar
1 930
Hästmänniskan Sålde min korsning,en unghäst på 3 år för ca 2 år sen,köparen har sedan sålt han vidare. Vet att det var lite problem där,då jag...
Svar
10
· Visningar
2 126
Senast: Fibusen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp