Slagsmål i hagen

• Träning
  • Trådstartare Trådstartare JennyK
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 862
J

JennyK

Jag har haft en fjording länge och nu har jag köpt en till. Dom är ston båda två och precis lika gamla (11 år). Det verkar som dom gillar varann, dom går ihop ofta i hagen och dom gnäggar åt varann. Men ibland så ryker dom ihop också och dom är lika envisa båda två så dom ger sej inte i första taget. Det brukar vara vid matning i hagen och häromdan även när den ena skulle bli hämtad ur hagen, då verkade det som den andra blev svartsjuk och så var det slagsmål igen. Dom har inte skadat varandra alltför mycket än, men man vet ju aldrig. Dom har gått ihop i ett par månader nu så jag tycker dom borde sluta nån gång, vad tror ni? :confused:

Om du kan så prova gör ett mellan staket liksom bygg en gång å låt dem gå i varsin hage el så när du fodrar så delar du på dem,de är jätte svårt när de börjar så en kompis har samma problem,men nu har d fri tillgång å då fungerar allt mycket bättre.

Lycka till!

Vi hade en gång våra hästar på sommarbete med andra hästar. Då var där ett annat sto som var precis lika ranghög som vårt ledarsto. Dessa två kom överens mesta dels, men ibland så blev de osams och då slog de rejält på varandra, dock inte några skador.

Kanske kan det vara så att dina hästar också är lika i rang. :) Jag har inget konkret tips att komma med. Men jag håller med föregående att det är kanon om du kan dela på dem när du ska ge mat. För det är just då som det blir som allra tydligt med rang och motvilja. Annars tror jag nog att det kan gå bra, bara de har plats nog att ta avstånd från varandra.

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag har ett ämne som jag gärna vill höra andras synpunkter kring då jag själv inte riktigt vet hur jag ska tänka, hittade ingen annan... 2
Svar
36
· Visningar
3 827
Senast: 13579vas
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 548
Senast: Lavinia
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med... 2
Svar
34
· Visningar
3 853
Senast: Freazer
·
Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
2 872
Senast: Stereo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka